Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The process of adapting the children to kindergarten in age homogeneous and heterogeneous classes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F19%3A63523709" target="_blank" >RIV/70883521:28150/19:63523709 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2019.0575" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2019.0575</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2019.0575" target="_blank" >10.21125/iceri.2019.0575</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The process of adapting the children to kindergarten in age homogeneous and heterogeneous classes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Paper presents the results of qualitative research. The research focused on the progress of adaptation of children to the kindergarten in age-heterogeneous and homogeneous classes. The research was carried out in two kindergartens in the Czech Republic. Children aged 2.5 - 4 years were included. The aim was to describe the process of adaptation of children to kindergarten in age-homogeneous and heterogeneous class and to identify differences during the adaptation in these classes. The method of participating unstructured observations was used. The data obtained were analysed by open coding. Five meaning categories have been identified and described: separation of the child from parents, orientation, interaction with the teacher, acceptance of rules, social interaction and group chatter. The relations between categories and their interaction are described. The key category seems to be &apos;orientation&apos;. It affects all other categories. This relation is mutual. In describing the categories, the emphasis is on the differences between age-homogeneous and heterogeneous classes. It turns out that the age structure of a class affects some areas positively, others negatively.

  • Název v anglickém jazyce

    The process of adapting the children to kindergarten in age homogeneous and heterogeneous classes

  • Popis výsledku anglicky

    Paper presents the results of qualitative research. The research focused on the progress of adaptation of children to the kindergarten in age-heterogeneous and homogeneous classes. The research was carried out in two kindergartens in the Czech Republic. Children aged 2.5 - 4 years were included. The aim was to describe the process of adaptation of children to kindergarten in age-homogeneous and heterogeneous class and to identify differences during the adaptation in these classes. The method of participating unstructured observations was used. The data obtained were analysed by open coding. Five meaning categories have been identified and described: separation of the child from parents, orientation, interaction with the teacher, acceptance of rules, social interaction and group chatter. The relations between categories and their interaction are described. The key category seems to be &apos;orientation&apos;. It affects all other categories. This relation is mutual. In describing the categories, the emphasis is on the differences between age-homogeneous and heterogeneous classes. It turns out that the age structure of a class affects some areas positively, others negatively.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2019 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-14755-7

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    268-2074

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Valencia

  • Místo konání akce

    Sevilla

  • Datum konání akce

    11. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku