Asistent pedagoga a jeho angažovanost ve vzdělávání romských (sociálně vyloučených) žáků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F22%3AA2302FST" target="_blank" >RIV/61988987:17450/22:A2302FST - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2022.pdf" target="_blank" >http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2022.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Asistent pedagoga a jeho angažovanost ve vzdělávání romských (sociálně vyloučených) žáků
Popis výsledku v původním jazyce
Na pozornost pedagoga a jeho individuální přístup má v současném inkluzivním vzdělávání nárok každý žák. Jednotliví pedagogové se s požadavky, které jsou na ně v této souvislosti kladeny, vyrovnávají různě, odlišují se svým vlastním postojem k práci i ke svěřeným žákům, svou motivací, oddaností, spokojeností, ochotou pracovat nad rámec svých povinností a vkládat do vzdělávání a výchovy žáků své „já“. Jejich rozdílný přístup k edukaci svěřených žáků nabádá k přemýšlení nad tím, zda pedagogové obecně dělají svou práci s dostatečně vynakládaným úsilím, s chutí a radostí, s kolegiálním respektem, k oddaností k výkonu profese a s cílem předat svým žákům maximum toho, co dokáží zvládnout. Následující text se v tomto kontextu zaměřuje na bariéry ve vzdělávání romských žáků a potřebě proromsky orientovaného nastavení pedagogů nezbytného pro podporu školní úspěšnosti žáků. A také pro úspěšnou realizaci prevence předčasného odchodu ze vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
TEACHER ASSISTANT AND HIS/HER ANGAGEMENT IN EDUCATION OF ROMA (SOCIALLY EXCLUDED) PUPILS
Popis výsledku anglicky
Every pupil is entitled to the teacher's attention and his individual approach in current inclusive education. Individual pedagogues cope with the demands placed on them in this context in different ways, they differ in their own attitude to work and to the pupils entrusted to them, their motivation, dedication, satisfaction, willingness to work beyond the scope of their duties and put your "self" into the education and upbringing of pupils. Their different approach to the education of the entrusted encourages pupils to think about whether teachers in general do their work with sufficient effort, with gusto and joy, with collegial respect, with dedication to the practice of the profession and with the aim of passing on to their pupils the maximum of what they can manage. The following text se in this context, it focuses on the barriers in the education of Roma pupils and the need for a pro-Roma-oriented attitude of pedagogues necessary to support pupils' success at school. And also for the successful implementation of the prevention of early leaving education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů
ISBN
978-80-87952-36-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
401-409
Název nakladatele
MAGNANIMITAS
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
27. 6. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—