Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Asistent pedagoga a jeho angažovanost ve vzdělávání romských (sociálně vyloučených) žáků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F22%3AA2302FST" target="_blank" >RIV/61988987:17450/22:A2302FST - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2022.pdf" target="_blank" >http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2022.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Asistent pedagoga a jeho angažovanost ve vzdělávání romských (sociálně vyloučených) žáků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Na pozornost pedagoga a jeho individuální přístup má v současném inkluzivním vzdělávání nárok každý žák. Jednotliví pedagogové se s požadavky, které jsou na ně v této souvislosti kladeny, vyrovnávají různě, odlišují se svým vlastním postojem k práci i ke svěřeným žákům, svou motivací, oddaností, spokojeností, ochotou pracovat nad rámec svých povinností a vkládat do vzdělávání a výchovy žáků své „já“. Jejich rozdílný přístup k edukaci svěřených žáků nabádá k přemýšlení nad tím, zda pedagogové obecně dělají svou práci s dostatečně vynakládaným úsilím, s chutí a radostí, s kolegiálním respektem, k oddaností k výkonu profese a s cílem předat svým žákům maximum toho, co dokáží zvládnout. Následující text se v tomto kontextu zaměřuje na bariéry ve vzdělávání romských žáků a potřebě proromsky orientovaného nastavení pedagogů nezbytného pro podporu školní úspěšnosti žáků. A také pro úspěšnou realizaci prevence předčasného odchodu ze vzdělávání.

  • Název v anglickém jazyce

    TEACHER ASSISTANT AND HIS/HER ANGAGEMENT IN EDUCATION OF ROMA (SOCIALLY EXCLUDED) PUPILS

  • Popis výsledku anglicky

    Every pupil is entitled to the teacher's attention and his individual approach in current inclusive education. Individual pedagogues cope with the demands placed on them in this context in different ways, they differ in their own attitude to work and to the pupils entrusted to them, their motivation, dedication, satisfaction, willingness to work beyond the scope of their duties and put your "self" into the education and upbringing of pupils. Their different approach to the education of the entrusted encourages pupils to think about whether teachers in general do their work with sufficient effort, with gusto and joy, with collegial respect, with dedication to the practice of the profession and with the aim of passing on to their pupils the maximum of what they can manage. The following text se in this context, it focuses on the barriers in the education of Roma pupils and the need for a pro-Roma-oriented attitude of pedagogues necessary to support pupils' success at school. And also for the successful implementation of the prevention of early leaving education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů

  • ISBN

    978-80-87952-36-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    401-409

  • Název nakladatele

    MAGNANIMITAS

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    27. 6. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku