Začleňování prevence rizikového chování do běžných vyučovacích hodin základní školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F22%3AA2302GZ0" target="_blank" >RIV/61988987:17450/22:A2302GZ0 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://pdf.osu.cz/kpg/veda-vyzkum-spoluprace/" target="_blank" >https://pdf.osu.cz/kpg/veda-vyzkum-spoluprace/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Začleňování prevence rizikového chování do běžných vyučovacích hodin základní školy
Popis výsledku v původním jazyce
Tento příspěvek se zabývá problematikou začleňování a realizaci preventivních aktivit proti rizikovému chování žáků v běžných vyučovacích hodinách základní školy. Považujeme za důležité, aby byli žáci informování o následcích a rizicích chování, kterého se dopouštějí, neboť díky tomu, se mohou tomuto chování vyhnout. Tyto informace jim v první řadě podává škola formou realizace prevence rizikového chování. Dle školního vzdělávacího programu by se tyto aktivity měly odehrávat nejen díky preventivním programům, ale i díky začleňování těchto aktivit do běžných vyučovacích hodin. Toto začleňování však ovlivňují určité faktory, o kterých tento text pojednává.
Název v anglickém jazyce
INCORPORATING THE PREVENTION OF RISK BEHAVIOR INTO ELEMENTARY SCHOOL REGULAR SUBJECTS
Popis výsledku anglicky
This contribution deals with the issue of inclusion and implementation of preventive activities against pupils' risky behavior in regular elementary school lessons. We consider it important that students are informed about the consequences and risks of the behavior they engage in, because thanks to this, they can avoid this behavior. This information is primarily given to them by the school in the form of implementation of prevention risky behavior. According to the school curriculum, these activities should take place not only thanks to preventive programs, but also thanks to the inclusion of these activities in regular lessons. However, certain factors that are discussed in this text affect this inclusion.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50901 - Other social sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Recenzovaný sborník příspěvků z mezinárodní vědecké a odborné konference X. SPECIÁLNĚ PEDAGOGICKÁ KONFERENCE K 20. VÝROČÍ KATEDRY: 25 let studia speciální pedagogiky v Ostravě, 20 let katedry speciální pedagogiky
ISBN
978-80-7599-353-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
213-226
Název nakladatele
Pedagogická fakulta Ostravské univerzity
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
10. 11. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—