Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Reader and Reading Culture from the Perspective of Student Teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F22%3AA2302H7I" target="_blank" >RIV/61988987:17450/22:A2302H7I - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://czasopisma.marszalek.com.pl/10-15804/tner/" target="_blank" >https://czasopisma.marszalek.com.pl/10-15804/tner/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15804/tner.2022.69.3.07" target="_blank" >10.15804/tner.2022.69.3.07</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Reader and Reading Culture from the Perspective of Student Teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study aimed at discovering the characteristics of non/traditional readers that can be used to formulate a typology and identify students’ attitudes towards reading for pleasure. It also deals with the social context influencing students’ reading culture. The questionnaire survey was conducted on 381 students at the Faculty of Education, University of Ostrava. The results showed that students who read for more than one hour a day prefer to read books in paper form, including textbooks, over reading electronic books, multimedia texts or playing on computers and consider themselves traditional readers. Non-traditional readers use critical thinking methods to understand texts and prefer a multimedia format for texts when reading for pleasure over playing computer games, reading e-books, and reading paper-based books. The study also points to the growing importance of the evolving multimedia reading culture in the era of the 4.0 Industrial Revolution

  • Název v anglickém jazyce

    The Reader and Reading Culture from the Perspective of Student Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    This study aimed at discovering the characteristics of non/traditional readers that can be used to formulate a typology and identify students’ attitudes towards reading for pleasure. It also deals with the social context influencing students’ reading culture. The questionnaire survey was conducted on 381 students at the Faculty of Education, University of Ostrava. The results showed that students who read for more than one hour a day prefer to read books in paper form, including textbooks, over reading electronic books, multimedia texts or playing on computers and consider themselves traditional readers. Non-traditional readers use critical thinking methods to understand texts and prefer a multimedia format for texts when reading for pleasure over playing computer games, reading e-books, and reading paper-based books. The study also points to the growing importance of the evolving multimedia reading culture in the era of the 4.0 Industrial Revolution

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The New Educational Review

  • ISSN

    1732-6729

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    95-106

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85141517269