Motivace k myslivecké činnosti ve vztahu k osobnostním rysům
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F22%3AA2302J3C" target="_blank" >RIV/61988987:17450/22:A2302J3C - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://psychkont.osu.cz/fulltext/2022/PAJK_22-1_Baumgartner-Krakovska.pdf" target="_blank" >https://psychkont.osu.cz/fulltext/2022/PAJK_22-1_Baumgartner-Krakovska.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.15452/PsyX.2022.13.0005" target="_blank" >10.15452/PsyX.2022.13.0005</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Motivace k myslivecké činnosti ve vztahu k osobnostním rysům
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se věnuje tématu motivace k myslivecké činnosti, přičemž je sledována role různých motivů myslivosti a jejich souvislost s charakteristikami osobnosti. Výzkumu se zúčastnilo celkem 503 osob, z toho bylo 112 žen a 391 mužů. Data byla získána původním dotazníkem zjišťujícím motivaci k myslivosti a dotazníkem HEXACO, který měří šest dimenzí osobnosti. Na základě faktorové analýzy bylo odvozeno pět motivačních tendencí k myslivosti. Nejsilnějšími jsou motivy uznání a sdílení. Zjištění ukazují rozdílné vztahy motivů k osobnostním dimenzím. Častější jsou negativní korelace. Motiv prestiže negativně koreluje s poctivostí – pokorou, podobně je to u motivu agrese, který navíc ještě koreluje se svědomitostí. Z pozitivních korelací jsou nejsilnější vztahy motivů rozptýlení a agrese s emocionalitou. Pozorovat lze další signifikantní korelace, většinou se však jedná o slabé vztahy.
Název v anglickém jazyce
Motivation to Hunting in Relation to Personality Traits
Popis výsledku anglicky
The article focuses on the topic of motivation for hunting activities, while it is the role of different motives for hunting and their relation to personality characteristics. A total of 503 people took part in the research, of which 112 were women and 391 were men. The data were collected the original questionnaire on hunting motivation and the HEXACO questionnaire, which measuring six dimensions of personality. Based on factor analysis, five motivational tendencies towards hunting. The strongest motives are recognition and sharing. The findings show different relationships of the motives to the personality dimensions. Negative correlations are more frequent. The prestige motive is negatively correlated with honesty-humility, and similarly for the motive of aggression, which also correlates with conscientiousness. Of the positive correlations, the strongest correlations are for the distraction motive and aggression with emotionality. Other significant correlations can be observed, but mostly these are weak correlations.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Psychologie a její kontexty
ISSN
1805-9023
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
63-74
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—