Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Meta-Evaluation of Action Research Final Reports

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F23%3AA2402KGU" target="_blank" >RIV/61988987:17450/23:A2402KGU - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.waxmann.com/waxmann-zeitschriften/waxmann-zeitschriftendetails/?tx_p2waxmann_pi2%5bausgabe%5d=AUG100489&tx_p2waxmann_pi2%5baction%5d=ausgabe" target="_blank" >https://www.waxmann.com/waxmann-zeitschriften/waxmann-zeitschriftendetails/?tx_p2waxmann_pi2%5bausgabe%5d=AUG100489&tx_p2waxmann_pi2%5baction%5d=ausgabe</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.31244/zfe.2023.01.05" target="_blank" >10.31244/zfe.2023.01.05</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Meta-Evaluation of Action Research Final Reports

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the theoretical part of this article, we discuss the complementarity of action research and evaluation research in the context of the construct of meta-evaluation and of evaluation standards as a starting point for the quality requirements of final research reports. The empirical part of the research concentrates on describing the design of qualitative research and its outcomes, the aim of which is to describe the course and the findings of a meta-evaluation of action research reports written by students of teaching. The findings show that within one and the same research report, the content of each category differs in quality. In the analysed reports, categories connected to describing recommendations for pedagogical practice have proven problematic, despite the fact that recommendations are meant to be an essential finding of action research.

  • Název v anglickém jazyce

    A Meta-Evaluation of Action Research Final Reports

  • Popis výsledku anglicky

    In the theoretical part of this article, we discuss the complementarity of action research and evaluation research in the context of the construct of meta-evaluation and of evaluation standards as a starting point for the quality requirements of final research reports. The empirical part of the research concentrates on describing the design of qualitative research and its outcomes, the aim of which is to describe the course and the findings of a meta-evaluation of action research reports written by students of teaching. The findings show that within one and the same research report, the content of each category differs in quality. In the analysed reports, categories connected to describing recommendations for pedagogical practice have proven problematic, despite the fact that recommendations are meant to be an essential finding of action research.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL05000097" target="_blank" >TL05000097: Význam gradovaných učebních úloh v rozvoji a diagnostice znalostí žáků mladšího školního věku</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Zeitschrift für Evaluation

  • ISSN

    1619-5515

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    76-99

  • Kód UT WoS článku

    001030707200006

  • EID výsledku v databázi Scopus