A Meta-Evaluation of Action Research Final Reports
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F23%3AA2402KGU" target="_blank" >RIV/61988987:17450/23:A2402KGU - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.waxmann.com/waxmann-zeitschriften/waxmann-zeitschriftendetails/?tx_p2waxmann_pi2%5bausgabe%5d=AUG100489&tx_p2waxmann_pi2%5baction%5d=ausgabe" target="_blank" >https://www.waxmann.com/waxmann-zeitschriften/waxmann-zeitschriftendetails/?tx_p2waxmann_pi2%5bausgabe%5d=AUG100489&tx_p2waxmann_pi2%5baction%5d=ausgabe</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.31244/zfe.2023.01.05" target="_blank" >10.31244/zfe.2023.01.05</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A Meta-Evaluation of Action Research Final Reports
Popis výsledku v původním jazyce
In the theoretical part of this article, we discuss the complementarity of action research and evaluation research in the context of the construct of meta-evaluation and of evaluation standards as a starting point for the quality requirements of final research reports. The empirical part of the research concentrates on describing the design of qualitative research and its outcomes, the aim of which is to describe the course and the findings of a meta-evaluation of action research reports written by students of teaching. The findings show that within one and the same research report, the content of each category differs in quality. In the analysed reports, categories connected to describing recommendations for pedagogical practice have proven problematic, despite the fact that recommendations are meant to be an essential finding of action research.
Název v anglickém jazyce
A Meta-Evaluation of Action Research Final Reports
Popis výsledku anglicky
In the theoretical part of this article, we discuss the complementarity of action research and evaluation research in the context of the construct of meta-evaluation and of evaluation standards as a starting point for the quality requirements of final research reports. The empirical part of the research concentrates on describing the design of qualitative research and its outcomes, the aim of which is to describe the course and the findings of a meta-evaluation of action research reports written by students of teaching. The findings show that within one and the same research report, the content of each category differs in quality. In the analysed reports, categories connected to describing recommendations for pedagogical practice have proven problematic, despite the fact that recommendations are meant to be an essential finding of action research.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL05000097" target="_blank" >TL05000097: Význam gradovaných učebních úloh v rozvoji a diagnostice znalostí žáků mladšího školního věku</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Zeitschrift für Evaluation
ISSN
1619-5515
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
DE - Spolková republika Německo
Počet stran výsledku
23
Strana od-do
76-99
Kód UT WoS článku
001030707200006
EID výsledku v databázi Scopus
—