Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vzdělávání dvouletých dětí jako klíčový aspekt socio-emocionálního vývoje

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F23%3AA2402M11" target="_blank" >RIV/61988987:17450/23:A2402M11 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://repo.umb.sk/xmlui/handle/123456789/414" target="_blank" >https://repo.umb.sk/xmlui/handle/123456789/414</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.24040/2023.9788055720760" target="_blank" >10.24040/2023.9788055720760</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vzdělávání dvouletých dětí jako klíčový aspekt socio-emocionálního vývoje

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem příspěvku je prezentovat výsledky kvalitativně orientovaného výzkumu socio-emocionálního vývoje dvouletých dětí jako klíčového aspektu jejich vzdělávání v mateřské škole. Použitou metodou byla případová studie, kterou jsme analyzovali specifické přístupy a strategie, dále vzdělávací programy vytvořené učitelkami mateřských škol (20/100%) cílené na vzdělávání dvouletých dětí a jejich socio-emocionální vývoj. Zjišťovali jsme jejich zkušenosti s adaptací dvouletých dětí na nové situace, prostředí, interakci s ostatními dětmi v mateřské škole. V emoční regulaci byly identifikovány projevy dvouletého dítěte v jeho emočním prožívání, jak reaguje na stres, vyjadřuje radost, frustraci, vztek a jaké strategie používá k jejich regulaci. Učitelky popsaly, jaké vzdělávací programy pro adaptaci a emoční regulaci plánují a co se jim v praxi nejvíce osvědčilo. Získané výsledky z vyjádření učitelek mateřských škol byly identifikovány kódy představující nejpočetnější přístupy a strategie, používané vzdělávací programy, které byly učitelkami označené jako těmi nejúspěšnějšími v pozitivním ovlivňování vzdělávání dvouletých dětí a jejich socio-emocionálního vývoje v oblasti jejich adaptace a emočního prožívání ve vzdělávání v mateřské škole.

  • Název v anglickém jazyce

    EDUCATION OF TWO-YEAR-OLD CHILDREN AS A KEY ASPECT OF SOCIO-EMOTIONAL DEVELOPMENT

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this article is to present the results of qualitative research on the socio-emotional development of two-year-old children as a key aspect of their education in kindergarten. The method used was a case study to analyze specific approaches and strategies, as well as educational programs implemented by kindergarten teachers (20/100%) aimed at the education of two-year-old children and their socio-emotional development. We investigated their experiences with the adaptation of two-year-old children to new situations, environment, interaction with other children in kindergarten. Emotional regulation was identified in the two-year-old child's emotional experience, how he reacts to stress, expresses joy, frustration, anger and what strategies he uses to regulate them. Teachers described the educational programs they plan for adaptation and emotional regulation and what has worked best for them in practice. The results obtained from the kindergarten teachers' statements identified codes representing the most numerous approaches and strategies, the educational programs used, which were identified by the teachers as the most successful in positively influencing the education of two-year-old children and their socio-emotional development in terms of their adaptation and emotional experience in kindergarten education.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Podmienky výchovy a Vzdelávania 2-ročných detí v materských školách

  • ISBN

    978-80-557-2075-3

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    40-45

  • Počet stran knihy

    78

  • Název nakladatele

    Belianum. Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici.

  • Místo vydání

    Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici

  • Kód UT WoS kapitoly