Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metodika vzdělávání k odpovědné spotřebě a životnímu stylu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F21%3A43896519" target="_blank" >RIV/44555601:13430/21:43896519 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/44555601:13440/21:43896519 RIV/00216208:11690/21:10442866

  • Výsledek na webu

    <a href="http://odpovednaspotreba.cz/metodika-vzdelavani-k-odpovedne-spotrebe-a-zivotnimu-stylu" target="_blank" >http://odpovednaspotreba.cz/metodika-vzdelavani-k-odpovedne-spotrebe-a-zivotnimu-stylu</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Metodika vzdělávání k odpovědné spotřebě a životnímu stylu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Metodika vychází z dosavadního teoretického poznání a zkušeností s tvorbou a realizací programu zaměřeného na utváření spotřebních zvyklostí ve vzdělávání, reflektuje současné trendy dané oblasti i diskuse probíhající v mezinárodním i českém kontextu. Představuje hlavní principy takového vzdělávání i postupy při jejich uplatnění v praxi vzdělávání mateřských škol, základních škol 1. a 2. stupně a středních škol. Integruje přitom hledisko odborné (nové vědecké pojmy a koncepty odpovědné spotřeby) i pedagogické (zásady vzdělávání k udržitelnosti s důrazem na transformativní učení); využívá přístupy zaměřené na osobnostní rozvoj ve všech doménách učení: kognitivní, sociálně-emocionální a behaviorální) a diskutuje uplatnění v konkrétních vzdělávacích programech. V této praktické rovině ukazuje, jak téma odpovědné spotřeby začlenit do vzdělávacích programů na různých úrovních (od MŠ po SŠ), a upozorňuje, na co klást důraz a čeho se přitom vyvarovat. Podává návod na vytvoření programu a jeho uskutečnění ? od stanovení vzdělávacích cílů pro různé věkové kategorie, přes metodické využití odborných podkladů a dalších zdrojů informací, až po hodnocení výsledků takového výchovného/vzdělávacího působení; diskutuje přitom možnosti začlenění do formálního vzdělávání. Na příkladu konkrétního programu, který byl pilotně ověřen, tak ukazuje způsoby uplatnění teoretických východisek v praxi. Metodika shrnuje množství dalších podkladů, které učitelé mohou využít jako zdroje informací nebo metodické pomůcky ? odkazuje na ně v textu.

  • Název v anglickém jazyce

    Methodology of education for responsible consumption and lifestyle

  • Popis výsledku anglicky

    The methodology is based on existing theoretical knowledge and experience with the creation and implementation of a program aimed at shaping consumer habits in education, reflects current trends in the field and discussions taking place in the international and Czech context. It presents the main principles of such education and procedures for their application in the practice of education of kindergartens, primary and primary schools and secondary schools. It integrates professional (new scientific and responsible consumption concepts) and pedagogical aspects (principles of education for sustainability with emphasis on transformative learning); uses approaches focused on personal development in all domains of learning: cognitive, socio-emotional and behavioral) and discusses the application in specific educational programs. At this practical level, it shows how to integrate the topic of responsible consumption into educational programs at various levels (from kindergarten to high school), and points out what to emphasize and what to avoid. It provides instructions for the creation of the program and its implementation - from setting educational goals for different age categories, through the methodological use of professional documents and other sources of information, to the evaluation of the results of such educational activities; discusses the possibilities of integration into formal education. On the example of a specific program, which was pilot tested, it shows the ways of applying the theoretical basis in practice. The methodology summarizes a number of other materials that teachers can use as sources of information or methodological aids - it refers to them in the text.

Klasifikace

  • Druh

    N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL01000117" target="_blank" >TL01000117: Odpovědná spotřeba - podklady pro vzdělávání k udržitelnému životnímu stylu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    Metodika odpovědné spotřeby

  • Číslo předpisu

    MZP/2021/320/476

  • Technické parametry

    Sekce fondů EU, finančních a dobrovolných nástrojů (Sekce 300 MZP)

  • Ekonomické parametry

    Předkládaná metodika je společenskovědního zaměření, rozšíří nabídku vzdělávacích programů otéma odpovědné spotřeby a životního stylu. Jako takové zde nejsou významné ekonomické parametry

  • Označení certifikačního orgánu

    Ministerstvo životního prostředí

  • Datum certifikace

  • Způsoby využití výsledku

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů