The Ambiguity of the Relationship between Children’s Art and Kitsch
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F23%3AA2402M3X" target="_blank" >RIV/61988987:17450/23:A2402M3X - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://hrcak.srce.hr/broj/23918" target="_blank" >https://hrcak.srce.hr/broj/23918</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21066/carcl.libri.12.1.3" target="_blank" >10.21066/carcl.libri.12.1.3</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Ambiguity of the Relationship between Children’s Art and Kitsch
Popis výsledku v původním jazyce
This study identifies the problematic relationship between children’s art and kitsch in the perspective of the differentiation of both creative fields. In general, the problem can be encompassed as the complication of the identification of signs of high and low quality in works addressed to children. This study begins with the rather troublesome formulation of who the addressee is, and what constitutes the artistic field addressed to children. Furthermore, what complicates some of the signs of aesthetic communication with children includes the simplicity of a message and the conservatism of creative methods. This study attempts to outline different approaches to these areas of art and kitsch. It concludes by highlighting the role of adults and their own relationship to art and kitsch.
Název v anglickém jazyce
The Ambiguity of the Relationship between Children’s Art and Kitsch
Popis výsledku anglicky
This study identifies the problematic relationship between children’s art and kitsch in the perspective of the differentiation of both creative fields. In general, the problem can be encompassed as the complication of the identification of signs of high and low quality in works addressed to children. This study begins with the rather troublesome formulation of who the addressee is, and what constitutes the artistic field addressed to children. Furthermore, what complicates some of the signs of aesthetic communication with children includes the simplicity of a message and the conservatism of creative methods. This study attempts to outline different approaches to these areas of art and kitsch. It concludes by highlighting the role of adults and their own relationship to art and kitsch.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
60206 - Specific literatures
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Libri et Liberi
ISSN
1848-3488
e-ISSN
1848-5871
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
HR - Chorvatská republika
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
53-72
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85177167893