Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Ambiguity of the Relationship between Children’s Art and Kitsch

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F23%3AA2402M3X" target="_blank" >RIV/61988987:17450/23:A2402M3X - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://hrcak.srce.hr/broj/23918" target="_blank" >https://hrcak.srce.hr/broj/23918</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21066/carcl.libri.12.1.3" target="_blank" >10.21066/carcl.libri.12.1.3</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Ambiguity of the Relationship between Children’s Art and Kitsch

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study identifies the problematic relationship between children’s art and kitsch in the perspective of the differentiation of both creative fields. In general, the problem can be encompassed as the complication of the identification of signs of high and low quality in works addressed to children. This study begins with the rather troublesome formulation of who the addressee is, and what constitutes the artistic field addressed to children. Furthermore, what complicates some of the signs of aesthetic communication with children includes the simplicity of a message and the conservatism of creative methods. This study attempts to outline different approaches to these areas of art and kitsch. It concludes by highlighting the role of adults and their own relationship to art and kitsch.

  • Název v anglickém jazyce

    The Ambiguity of the Relationship between Children’s Art and Kitsch

  • Popis výsledku anglicky

    This study identifies the problematic relationship between children’s art and kitsch in the perspective of the differentiation of both creative fields. In general, the problem can be encompassed as the complication of the identification of signs of high and low quality in works addressed to children. This study begins with the rather troublesome formulation of who the addressee is, and what constitutes the artistic field addressed to children. Furthermore, what complicates some of the signs of aesthetic communication with children includes the simplicity of a message and the conservatism of creative methods. This study attempts to outline different approaches to these areas of art and kitsch. It concludes by highlighting the role of adults and their own relationship to art and kitsch.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60206 - Specific literatures

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Libri et Liberi

  • ISSN

    1848-3488

  • e-ISSN

    1848-5871

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    HR - Chorvatská republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    53-72

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85177167893