Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

PEDAGOGICKÝ VÝZKUM A JEHO STATISTICKÉ VYHODNOCENÍ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F23%3AA2402MHS" target="_blank" >RIV/61988987:17450/23:A2402MHS - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.fpv.umb.sk/katedry/katedra-techniky-a-technologii/casopis-technika-a-vzdelavanie.html" target="_blank" >https://www.fpv.umb.sk/katedry/katedra-techniky-a-technologii/casopis-technika-a-vzdelavanie.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    PEDAGOGICKÝ VÝZKUM A JEHO STATISTICKÉ VYHODNOCENÍ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pedagogický výzkum představuje nezbytný prvek ve vývoji a zdokonalování vzdělávacích systémů a metod. Jedním z klíčových aspektů tohoto výzkumu je systematické zpracování a analýza dat, která nám poskytuje důležité poznatky o vztazích a efektivitě vzdělávacích postupů. Článek je zaměřen na několik klíčových statistických postupů, které nacházejí uplatnění v pedagogickém výzkumu, a to s ohledem na zlepšení kvality výuky a výsledků studentů. Jedním z hlavních cílů pedagogického výzkumu je porozumět vztahům mezi různými proměnnými, které ovlivňují vzdělávací proces. K tomu využíváme různé statistické metody, které nám umožňují provádět komplexní analýzu dat získaných z výzkumu a vyvodit informované závěry. V tomto článku se zaměříme na tři důležité statistické postupy, jedná se o korelační analýzu, evaluaci dotazníku metodou Chí kvadrát a využití párových testů.

  • Název v anglickém jazyce

    PEDAGOGICAL RESEARCH AND ITS STATISTICAL EVALUATION

  • Popis výsledku anglicky

    Pedagogical research represents an essential component in the development and enhancement of educational systems and methods. One of the key aspects of this research is the systematic processing and analysis of data, which provide us with valuable insights into relationships and the effectiveness of educational practices. In this article, we will focus on several key statistical procedures that find application in pedagogical research with the aim of improving the quality of teaching and student outcomes. One of the primary objectives of pedagogical research is to comprehend the relationships among various variables that influence the educational process. To achieve this, we employ various statistical methods that enable us to conduct a comprehensive analysis of data acquired from research and draw informed conclusions. In this article, we will delve into three crucial statistical approaches: correlation analysis, questionnaire evaluation using the Chi-Squared method, and the use of paired tests.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Technika a vzdelávanie

  • ISSN

    1338-9742

  • e-ISSN

    1339-9888

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    2-7

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus