PEDAGOGICKÝ VÝZKUM A JEHO STATISTICKÉ VYHODNOCENÍ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F23%3AA2402MHS" target="_blank" >RIV/61988987:17450/23:A2402MHS - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.fpv.umb.sk/katedry/katedra-techniky-a-technologii/casopis-technika-a-vzdelavanie.html" target="_blank" >https://www.fpv.umb.sk/katedry/katedra-techniky-a-technologii/casopis-technika-a-vzdelavanie.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
PEDAGOGICKÝ VÝZKUM A JEHO STATISTICKÉ VYHODNOCENÍ
Popis výsledku v původním jazyce
Pedagogický výzkum představuje nezbytný prvek ve vývoji a zdokonalování vzdělávacích systémů a metod. Jedním z klíčových aspektů tohoto výzkumu je systematické zpracování a analýza dat, která nám poskytuje důležité poznatky o vztazích a efektivitě vzdělávacích postupů. Článek je zaměřen na několik klíčových statistických postupů, které nacházejí uplatnění v pedagogickém výzkumu, a to s ohledem na zlepšení kvality výuky a výsledků studentů. Jedním z hlavních cílů pedagogického výzkumu je porozumět vztahům mezi různými proměnnými, které ovlivňují vzdělávací proces. K tomu využíváme různé statistické metody, které nám umožňují provádět komplexní analýzu dat získaných z výzkumu a vyvodit informované závěry. V tomto článku se zaměříme na tři důležité statistické postupy, jedná se o korelační analýzu, evaluaci dotazníku metodou Chí kvadrát a využití párových testů.
Název v anglickém jazyce
PEDAGOGICAL RESEARCH AND ITS STATISTICAL EVALUATION
Popis výsledku anglicky
Pedagogical research represents an essential component in the development and enhancement of educational systems and methods. One of the key aspects of this research is the systematic processing and analysis of data, which provide us with valuable insights into relationships and the effectiveness of educational practices. In this article, we will focus on several key statistical procedures that find application in pedagogical research with the aim of improving the quality of teaching and student outcomes. One of the primary objectives of pedagogical research is to comprehend the relationships among various variables that influence the educational process. To achieve this, we employ various statistical methods that enable us to conduct a comprehensive analysis of data acquired from research and draw informed conclusions. In this article, we will delve into three crucial statistical approaches: correlation analysis, questionnaire evaluation using the Chi-Squared method, and the use of paired tests.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Technika a vzdelávanie
ISSN
1338-9742
e-ISSN
1339-9888
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
2-7
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—