Užití statistických hypotéz v pedagogické praxi
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F24%3AA250396A" target="_blank" >RIV/61988987:17450/24:A250396A - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.fpv.umb.sk/app/cmsFile.php?disposition=i&ID=21689" target="_blank" >https://www.fpv.umb.sk/app/cmsFile.php?disposition=i&ID=21689</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Užití statistických hypotéz v pedagogické praxi
Popis výsledku v původním jazyce
Statistické hypotézy hrají klíčovou roli v moderní pedagogické praxi, zejména při hodnocení efektivity výukových metod, analýze studijních výsledků a při výzkumu vzdělávacích přístupů. Tento příspěvek se zaměřuje na využití statistických hypotéz jako nástroje pro analýzu dat získaných v rámci pedagogických experimentů a výzkumů. Cílem je ukázat, jakým způsobem mohou pedagogové a výzkumníci formulovat hypotézy, provádět statistické testy a interpretovat jejich výsledky pro podporu rozhodovacích procesů ve vzdělávání. Příspěvek se dále zabývá aplikací nulových a alternativních hypotéz při porovnávání účinnosti různých výukových metod, hodnocení intervenčních programů a zkoumání rozdílů mezi studenty v různých vzdělávacích kontextech. Diskutovány jsou také praktické aspekty interpretace výsledků statistických testů a jejich význam pro zlepšení výukové praxe. Výsledkem práce je návod pro pedagogy, jak efektivně využívat statistické hypotézy při zlepšování kvality vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
The use of statistical hypotheses in pedagogical practice
Popis výsledku anglicky
Statistical hypotheses play a key role in modern pedagogical practice, particularly in evaluating the effectiveness of teaching methods, analyzing student performance, and researching educational approaches. This paper focuses on the use of statistical hypotheses as a tool for analyzing data obtained from pedagogical experiments and research. The aim is to demonstrate how educators and researchers can formulate hypotheses, conduct statistical tests, and interpret their results to support decision-making processes in education. The paper further addresses the application of null and alternative hypotheses in comparing the effectiveness of various teaching methods, evaluating intervention programs, and examining differences among students in different educational contexts. Practical aspects of interpreting the results of statistical tests and their significance for improving teaching practices are also discussed. The outcome of this work is a guide for educators on how to effectively utilize statistical hypotheses to enhance the quality of education.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Technika a vzdelávanie
ISSN
1338-9742
e-ISSN
1339-9888
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
21-29
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—