Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Užití statistických hypotéz v pedagogické praxi

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F24%3AA250396A" target="_blank" >RIV/61988987:17450/24:A250396A - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.fpv.umb.sk/app/cmsFile.php?disposition=i&ID=21689" target="_blank" >https://www.fpv.umb.sk/app/cmsFile.php?disposition=i&ID=21689</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Užití statistických hypotéz v pedagogické praxi

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Statistické hypotézy hrají klíčovou roli v moderní pedagogické praxi, zejména při hodnocení efektivity výukových metod, analýze studijních výsledků a při výzkumu vzdělávacích přístupů. Tento příspěvek se zaměřuje na využití statistických hypotéz jako nástroje pro analýzu dat získaných v rámci pedagogických experimentů a výzkumů. Cílem je ukázat, jakým způsobem mohou pedagogové a výzkumníci formulovat hypotézy, provádět statistické testy a interpretovat jejich výsledky pro podporu rozhodovacích procesů ve vzdělávání. Příspěvek se dále zabývá aplikací nulových a alternativních hypotéz při porovnávání účinnosti různých výukových metod, hodnocení intervenčních programů a zkoumání rozdílů mezi studenty v různých vzdělávacích kontextech. Diskutovány jsou také praktické aspekty interpretace výsledků statistických testů a jejich význam pro zlepšení výukové praxe. Výsledkem práce je návod pro pedagogy, jak efektivně využívat statistické hypotézy při zlepšování kvality vzdělávání.

  • Název v anglickém jazyce

    The use of statistical hypotheses in pedagogical practice

  • Popis výsledku anglicky

    Statistical hypotheses play a key role in modern pedagogical practice, particularly in evaluating the effectiveness of teaching methods, analyzing student performance, and researching educational approaches. This paper focuses on the use of statistical hypotheses as a tool for analyzing data obtained from pedagogical experiments and research. The aim is to demonstrate how educators and researchers can formulate hypotheses, conduct statistical tests, and interpret their results to support decision-making processes in education. The paper further addresses the application of null and alternative hypotheses in comparing the effectiveness of various teaching methods, evaluating intervention programs, and examining differences among students in different educational contexts. Practical aspects of interpreting the results of statistical tests and their significance for improving teaching practices are also discussed. The outcome of this work is a guide for educators on how to effectively utilize statistical hypotheses to enhance the quality of education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Technika a vzdelávanie

  • ISSN

    1338-9742

  • e-ISSN

    1339-9888

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    21-29

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus