The attitudes of Czech and Polish parents towards institutionalized education of two year - old children according to kindergarden teachers in the Czech republic and nursey school teachers in Poland
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F23%3AA2402N02" target="_blank" >RIV/61988987:17450/23:A2402N02 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.narodacek.cz/conference-proceedings-2023/" target="_blank" >https://www.narodacek.cz/conference-proceedings-2023/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The attitudes of Czech and Polish parents towards institutionalized education of two year - old children according to kindergarden teachers in the Czech republic and nursey school teachers in Poland
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je prezentovat výsledky mezinárodního kvalitativně orientovaného výzkumu postojů rodičů v České republice a v Polské republice k institucionálnímu vzdělávání dvouletých dětí z pohledu učitelek v české republice a pěstounek v polské republice. Použitou metodou byl nestandardizovaný rozhovor. Zjišťovali jsme názor učitelů a pěstounů na důvod, proč rodiče uplatňují institucionální vzdělávání pro jejich dvouleté děti, jaký názor mají učitelky a pěstounky na umístění dvouletých dětí do institucí poskytující vzdělávání a jaká očekávání dle jejich názoru mají rodiče od institucionálního vzdělávání svých dvouletých dětí. Získané výsledky z odpovědí učitelek a pěstounek jsme analyzovaly a následně vydefinovaly kódy, zastřešující nejpočetnější odpovědi. Kódy představují výzkumné výsledky a ty jsme komparovali mezi českou a polskou republikou. Zjistili jsme shodu ve všech třech výsledných kódech, odpovědí na naše výzkumné otázky. Rodiče nejpočetněji volí vzdělávání svých dvouletých dětí v instituci z důvodu nástupu do zaměstnání, názory učitelek a pěstounek na vzdělávání dvouletých dětí je negativní a očekávání rodičů od institucionálního vzdělávání jsou o velké důvěře k odbornosti učitelů a pěstounů při zvládnutí vývoje dítěte a jeho pozitivních výsledků.
Název v anglickém jazyce
The attitudes of Czech and Polish parents towards institutionalized education of two year - old children according to kindergarden teachers in the Czech republic and nursey school teachers in Poland
Popis výsledku anglicky
Cílem příspěvku je prezentovat výsledky mezinárodního kvalitativně orientovaného výzkumu postojů rodičů v České republice a v Polské republice k institucionálnímu vzdělávání dvouletých dětí z pohledu učitelek v české republice a pěstounek v polské republice. Použitou metodou byl nestandardizovaný rozhovor. Zjišťovali jsme názor učitelů a pěstounů na důvod, proč rodiče uplatňují institucionální vzdělávání pro jejich dvouleté děti, jaký názor mají učitelky a pěstounky na umístění dvouletých dětí do institucí poskytující vzdělávání a jaká očekávání dle jejich názoru mají rodiče od institucionálního vzdělávání svých dvouletých dětí. Získané výsledky z odpovědí učitelek a pěstounek jsme analyzovaly a následně vydefinovaly kódy, zastřešující nejpočetnější odpovědi. Kódy představují výzkumné výsledky a ty jsme komparovali mezi českou a polskou republikou. Zjistili jsme shodu ve všech třech výsledných kódech, odpovědí na naše výzkumné otázky. Rodiče nejpočetněji volí vzdělávání svých dvouletých dětí v instituci z důvodu nástupu do zaměstnání, názory učitelek a pěstounek na vzdělávání dvouletých dětí je negativní a očekávání rodičů od institucionálního vzdělávání jsou o velké důvěře k odbornosti učitelů a pěstounů při zvládnutí vývoje dítěte a jeho pozitivních výsledků.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Conference proceedings international scientific conference
ISBN
978-80-87291-34-4
ISSN
27882012
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
74-84
Název nakladatele
Vysoká škola Prigo
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Frenštát pod Radhoštěm
Datum konání akce
1. 1. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—