Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The attitudes of Czech and Polish parents towards institutionalized education of two year - old children according to kindergarden teachers in the Czech republic and nursey school teachers in Poland

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F23%3AA2402N02" target="_blank" >RIV/61988987:17450/23:A2402N02 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.narodacek.cz/conference-proceedings-2023/" target="_blank" >https://www.narodacek.cz/conference-proceedings-2023/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The attitudes of Czech and Polish parents towards institutionalized education of two year - old children according to kindergarden teachers in the Czech republic and nursey school teachers in Poland

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem příspěvku je prezentovat výsledky mezinárodního kvalitativně orientovaného výzkumu postojů rodičů v České republice a v Polské republice k institucionálnímu vzdělávání dvouletých dětí z pohledu učitelek v české republice a pěstounek v polské republice. Použitou metodou byl nestandardizovaný rozhovor. Zjišťovali jsme názor učitelů a pěstounů na důvod, proč rodiče uplatňují institucionální vzdělávání pro jejich dvouleté děti, jaký názor mají učitelky a pěstounky na umístění dvouletých dětí do institucí poskytující vzdělávání a jaká očekávání dle jejich názoru mají rodiče od institucionálního vzdělávání svých dvouletých dětí. Získané výsledky z odpovědí učitelek a pěstounek jsme analyzovaly a následně vydefinovaly kódy, zastřešující nejpočetnější odpovědi. Kódy představují výzkumné výsledky a ty jsme komparovali mezi českou a polskou republikou. Zjistili jsme shodu ve všech třech výsledných kódech, odpovědí na naše výzkumné otázky. Rodiče nejpočetněji volí vzdělávání svých dvouletých dětí v instituci z důvodu nástupu do zaměstnání, názory učitelek a pěstounek na vzdělávání dvouletých dětí je negativní a očekávání rodičů od institucionálního vzdělávání jsou o velké důvěře k odbornosti učitelů a pěstounů při zvládnutí vývoje dítěte a jeho pozitivních výsledků.

  • Název v anglickém jazyce

    The attitudes of Czech and Polish parents towards institutionalized education of two year - old children according to kindergarden teachers in the Czech republic and nursey school teachers in Poland

  • Popis výsledku anglicky

    Cílem příspěvku je prezentovat výsledky mezinárodního kvalitativně orientovaného výzkumu postojů rodičů v České republice a v Polské republice k institucionálnímu vzdělávání dvouletých dětí z pohledu učitelek v české republice a pěstounek v polské republice. Použitou metodou byl nestandardizovaný rozhovor. Zjišťovali jsme názor učitelů a pěstounů na důvod, proč rodiče uplatňují institucionální vzdělávání pro jejich dvouleté děti, jaký názor mají učitelky a pěstounky na umístění dvouletých dětí do institucí poskytující vzdělávání a jaká očekávání dle jejich názoru mají rodiče od institucionálního vzdělávání svých dvouletých dětí. Získané výsledky z odpovědí učitelek a pěstounek jsme analyzovaly a následně vydefinovaly kódy, zastřešující nejpočetnější odpovědi. Kódy představují výzkumné výsledky a ty jsme komparovali mezi českou a polskou republikou. Zjistili jsme shodu ve všech třech výsledných kódech, odpovědí na naše výzkumné otázky. Rodiče nejpočetněji volí vzdělávání svých dvouletých dětí v instituci z důvodu nástupu do zaměstnání, názory učitelek a pěstounek na vzdělávání dvouletých dětí je negativní a očekávání rodičů od institucionálního vzdělávání jsou o velké důvěře k odbornosti učitelů a pěstounů při zvládnutí vývoje dítěte a jeho pozitivních výsledků.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Conference proceedings international scientific conference

  • ISBN

    978-80-87291-34-4

  • ISSN

    27882012

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    74-84

  • Název nakladatele

    Vysoká škola Prigo

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Frenštát pod Radhoštěm

  • Datum konání akce

    1. 1. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku