Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MOTHERS FROM SOCIALLY EXCLUDED LOCATIONS AND THEIR PERCEPTION OF PARENTAL COMPETENCIES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F23%3AA2402NT8" target="_blank" >RIV/61988987:17450/23:A2402NT8 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://library.iated.org/view/PAVLICKOVA2023MOR" target="_blank" >https://library.iated.org/view/PAVLICKOVA2023MOR</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2023.0248" target="_blank" >10.21125/iceri.2023.0248</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    MOTHERS FROM SOCIALLY EXCLUDED LOCATIONS AND THEIR PERCEPTION OF PARENTAL COMPETENCIES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study focuses on understanding parental competencies among mothers from socially excluded areas. The aim of the research investigation is to explore how mothers from excluded localities perceive their parenting competencies and gain deeper insights into these abilities within the context of socially excluded environments. For the purpose of our study, a qualitative research approach was chosen, which allowed us to explore the phenomenon profoundly. The major tool for data collection was semi-structured interviews, whose questions were constructed in accordance with the concept of the Parenting Competency Model defined by Johnson et al. (2014). The research cohort consisted of 13 respondents coming from socially excluded localities and raising a child under the age of 1. Within the data analysis phase, the grounded theory method (Švaříček and Šeďová, 2014) was applied to extract deeper meanings and concepts implicit in the data. Based on the analysis, a model with a central category “Mother-Child Interaction” was created. Further, more profoundly described categories were 'demonstrations of affection', 'eating', 'bad habits', 'didactic aids' or 'health care'. This model describes the key topics of parenting competencies of mothers from excluded localities and their interrelationships.

  • Název v anglickém jazyce

    MOTHERS FROM SOCIALLY EXCLUDED LOCATIONS AND THEIR PERCEPTION OF PARENTAL COMPETENCIES

  • Popis výsledku anglicky

    The study focuses on understanding parental competencies among mothers from socially excluded areas. The aim of the research investigation is to explore how mothers from excluded localities perceive their parenting competencies and gain deeper insights into these abilities within the context of socially excluded environments. For the purpose of our study, a qualitative research approach was chosen, which allowed us to explore the phenomenon profoundly. The major tool for data collection was semi-structured interviews, whose questions were constructed in accordance with the concept of the Parenting Competency Model defined by Johnson et al. (2014). The research cohort consisted of 13 respondents coming from socially excluded localities and raising a child under the age of 1. Within the data analysis phase, the grounded theory method (Švaříček and Šeďová, 2014) was applied to extract deeper meanings and concepts implicit in the data. Based on the analysis, a model with a central category “Mother-Child Interaction” was created. Further, more profoundly described categories were 'demonstrations of affection', 'eating', 'bad habits', 'didactic aids' or 'health care'. This model describes the key topics of parenting competencies of mothers from excluded localities and their interrelationships.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2023 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-55942-8

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    688-696

  • Název nakladatele

    ICEERI

  • Místo vydání

    Seville

  • Místo konání akce

    Seville

  • Datum konání akce

    1. 1. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku