Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

UŽITÍ KORELAČNÍ ANALÝZY V PEDAGOGICKÉM VÝZKUMU

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F23%3AA2402O2F" target="_blank" >RIV/61988987:17450/23:A2402O2F - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://omega.uniwersytetradom.pl/info/book/UTHce28f3b08b46481c94738efb50dae07a/" target="_blank" >https://omega.uniwersytetradom.pl/info/book/UTHce28f3b08b46481c94738efb50dae07a/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    UŽITÍ KORELAČNÍ ANALÝZY V PEDAGOGICKÉM VÝZKUMU

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Korelační analýza se v pedagogickém výzkumu využívá k tomu, aby se zkoumala a měřila sila a směr vztahů mezi různými proměnnými. Tato metoda poskytuje kvantitativní ukazatel o tom, jak jsou dvě proměnné (např. výkon studentů v pretestu a posttestu) spolu souvislé. Korelační analýza se využívá k identifikaci, popisu a porozumění vztahům mezi různými proměnnými ve vzdělávacím prostředí. Pomocí korelační analýzy můžeme například zjistit, jestli existuje vztah mezi množstvím přiděleného domácího úkolu a úspěchem studentů, mezi výukovými metodami a motivací žáků nebo mezi postoji učitelů a jejich pedagogickým přístupem. Výsledky korelační analýzy mohou být v pedagogickém výzkumu použity k potvrzení existujících teorií, zjištění příčin nežádoucích jevů, identifikaci trendů a návrhu efektivních intervencí nebo strategií pro vzdělávání.

  • Název v anglickém jazyce

    THE USE OF CORRELATION ANALYSIS IN EDUCATIONAL RESEARCH

  • Popis výsledku anglicky

    Correlation analysis is used in educational research to examine and measure the strength and direction of relationships between different variables. This method provides a quantitative indicator of how two variables (e.g., student performance in pre-test and post-test) are related to each other. Correlation analysis is used to identify, describe, and understand relationships between various variables in an educational setting. Using correlation analysis, we can, for example, determine whether there is a relationship between the amount of assigned homework and student achievement, between teaching methods and student motivation, or between teachers' attitudes and their pedagogical approach. The results of correlation analysis can be used in educational research to confirm existing theories, identify causes of undesirable phenomena, identify trends, and propose effective interventions or strategies for education.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Aktualne wyzwania wspólczesnej edukacji

  • ISBN

    978-83-7351-991-6

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    168-173

  • Počet stran knihy

    183

  • Název nakladatele

    Uniwersytet Radomski

  • Místo vydání

    Radom

  • Kód UT WoS kapitoly