UŽITÍ KORELAČNÍ ANALÝZY V PEDAGOGICKÉM VÝZKUMU
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F23%3AA2402O2F" target="_blank" >RIV/61988987:17450/23:A2402O2F - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://omega.uniwersytetradom.pl/info/book/UTHce28f3b08b46481c94738efb50dae07a/" target="_blank" >https://omega.uniwersytetradom.pl/info/book/UTHce28f3b08b46481c94738efb50dae07a/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
UŽITÍ KORELAČNÍ ANALÝZY V PEDAGOGICKÉM VÝZKUMU
Popis výsledku v původním jazyce
Korelační analýza se v pedagogickém výzkumu využívá k tomu, aby se zkoumala a měřila sila a směr vztahů mezi různými proměnnými. Tato metoda poskytuje kvantitativní ukazatel o tom, jak jsou dvě proměnné (např. výkon studentů v pretestu a posttestu) spolu souvislé. Korelační analýza se využívá k identifikaci, popisu a porozumění vztahům mezi různými proměnnými ve vzdělávacím prostředí. Pomocí korelační analýzy můžeme například zjistit, jestli existuje vztah mezi množstvím přiděleného domácího úkolu a úspěchem studentů, mezi výukovými metodami a motivací žáků nebo mezi postoji učitelů a jejich pedagogickým přístupem. Výsledky korelační analýzy mohou být v pedagogickém výzkumu použity k potvrzení existujících teorií, zjištění příčin nežádoucích jevů, identifikaci trendů a návrhu efektivních intervencí nebo strategií pro vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
THE USE OF CORRELATION ANALYSIS IN EDUCATIONAL RESEARCH
Popis výsledku anglicky
Correlation analysis is used in educational research to examine and measure the strength and direction of relationships between different variables. This method provides a quantitative indicator of how two variables (e.g., student performance in pre-test and post-test) are related to each other. Correlation analysis is used to identify, describe, and understand relationships between various variables in an educational setting. Using correlation analysis, we can, for example, determine whether there is a relationship between the amount of assigned homework and student achievement, between teaching methods and student motivation, or between teachers' attitudes and their pedagogical approach. The results of correlation analysis can be used in educational research to confirm existing theories, identify causes of undesirable phenomena, identify trends, and propose effective interventions or strategies for education.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Aktualne wyzwania wspólczesnej edukacji
ISBN
978-83-7351-991-6
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
168-173
Počet stran knihy
183
Název nakladatele
Uniwersytet Radomski
Místo vydání
Radom
Kód UT WoS kapitoly
—