Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jak české školství spravovaly školské úřady a co z toho plyne pro Strategii 2030+

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F24%3AA2502O4C" target="_blank" >RIV/61988987:17450/24:A2502O4C - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.rizeniskoly.cz/casopisy/rizeni-skoly/jak-ceske-skolstvi-spravovaly-skolske-urady-a-co-z-toho-plyne-pro-strategii-2030.m-12457.html" target="_blank" >https://www.rizeniskoly.cz/casopisy/rizeni-skoly/jak-ceske-skolstvi-spravovaly-skolske-urady-a-co-z-toho-plyne-pro-strategii-2030.m-12457.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jak české školství spravovaly školské úřady a co z toho plyne pro Strategii 2030+

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Skončení resortního řízení školství s jeho hlavními institucemi školskými úřady proběhlo rámováno vstupem do nového tisíciletí mnohými očekáváními, také od nové podoby veřejné správy školství. Tedy jaksi mimoběžně, odevzdaně. A nespravedlivě, věděl jsem a byl v tom utvrzován občasným, ale stálým vzpomínáním na školské úřady, také poklesem kvality vzdělávání dokumentovaným zejména sestupnými trendy výsledků v testování PISA 2009. Že se budu podílet na nápravě tohoto stavu, už jsem ani nedoufal. Velkou výzvu jsem nemohl odmítnout a zvládl jsem ji, jak jsem vzhledem k času a svým silám mohl. Určitě budou následovat erudovanější a obsáhlejší zpracování resortního řízení i konkrétních školských úřadů, ale má-li poznání jejich významu přispět i současnému hledání středního článku podpory (řízení) obecního školství, pak pokusy o jejich připomenutí, popsání a objasnění nelze odkládat. Věřím, že dokument Jak české školství spravovaly školské úřady a co z toho plyne pro Strategii 2030+ bude inspirací při úvahách o nejúčinnější podobě středního článku a nejlépe o nové reformě veřejné správy školství, bez které se dle mého názoru zkvalitňování vzdělávání neobejde.

  • Název v anglickém jazyce

    How Czech education was administered by the school authorities

  • Popis výsledku anglicky

    The ending of the departmental management of education with its main institutions being the education authorities was framed by the entry into the new millennium with many expectations, also from the new form of public administration of education. Thus, in a sort of out-of-the-box, resigned way. And unfairly, I knew and was reinforced in this by the occasional but constant reminiscing about the school authorities, also by the decline in the quality of education documented in particular by the downward trends in the results of the PISA 2009 testing. That I would play a part in correcting this state of affairs was no longer my hope. I couldn't refuse the great challenge and I did it as well as I could given the time and my strengths. More erudite and comprehensive treatments of departmental management and specific school authorities will certainly follow, but if knowledge of their importance is to contribute to the current search for a middle link in the support (management) of municipal education, then attempts to recall, describe and clarify them cannot be postponed. I believe that the document How the Czech education system was managed by school authorities and what it implies for Strategy 2030+ will inspire the reflection on the most effective form of the middle link and preferably on the new reform of public education administration, without which, in my opinion, the improvement of education quality will not be possible.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Řízení školy

  • ISSN

    1214-8679

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    59-61

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus