Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Haasův Šarlatán: tragikomeddie o starých komediantech, moderních individualistech a podivných dvojnících

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17500%2F18%3AA1901Z87" target="_blank" >RIV/61988987:17500/18:A1901Z87 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Haasův Šarlatán: tragikomeddie o starých komediantech, moderních individualistech a podivných dvojnících

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Opera Šarlatán českého skladatele Pavla Haase (poprvé uvedená v dubnu 1938) byla interpretována americkým muzikologem Michaelem Beckermanem jako "předtucha" Holocaustu. Předkládaná studie nabízí komplementární pohled na toto dílo skrze studium jeho literárního (spíše než historického) kontextu. Článek rozkrývá složitou intertextuální síť literárních zdrojů, z nichž opera vychází. Kromě románové kroniky Josefa Wincklera Doctor Eisenbart je pozornost věnována též různým historickým formám pouličního divadla (včetně komedie dell'arte) a literárním archetypům Fausta a Dona Juana.

  • Název v anglickém jazyce

    Haas's Charlatan: Tragi-Comedy about Old Comedians, Modern Individuals, ad Uncanny Doubles

  • Popis výsledku anglicky

    Pavel Haas?s opera Charlatan (composed between 1934 and 1937 and premiered in 1938) has recently been interpreted by the American musicologist Michael Beckerman as a ?premonition? of the Holocaust. The present study aims to provide a complementary view of the opera, based on a thorough scrutiny of its literary (rather than historical) context; it explores the complex intertextual network of literary sources on which the opera draws, including Josef Winckler?s novel Doctor Eisenbart, various historical forms of fairground theatre (including commedia dell?arte), and the archetypal figures of Faust, Don Juan, and Don Quixote.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Hudební věda

  • ISSN

    0018-7003

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3-4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    36

  • Strana od-do

    391-427

  • Kód UT WoS článku

    000459363200007

  • EID výsledku v databázi Scopus