Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Antonín Dvořák ? operní skladatel

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023272%3A_____%2F14%3A%230002355" target="_blank" >RIV/00023272:_____/14:#0002355 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.nm.cz/publikace/archiv.php?id=16" target="_blank" >http://www.nm.cz/publikace/archiv.php?id=16</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Antonín Dvořák ? operní skladatel

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Antonín Dvořák (1841?1904) dosáhl mezinárodního uznání jako autor instrumentální hudby, ne však české opery. Podobně jako Bedřich Smetana budoval českou národní operu v rozmanitosti operních druhů. Vyrovnával se s podněty zejména německé romantické opery, opéra-comique včetně komické a prostonárodní opery Smetanovy, historické velké opery a pohádkové opery. Dvořák k opeře přistupoval z východiska symfonického pojednání operního orchestru. Jeho celoevropský přínos spočívá v osobitém slučování opery uzavřených čísel s Wagnerovým principem orchestrálního komentáře a v obohacení pohádkové opery o jedinečné momenty látkové a výrazové.

  • Název v anglickém jazyce

    Antonín Dvořák: The Opera Composer

  • Popis výsledku anglicky

    Antonín Dvořák (1841?1904) has achieved international recognition as a composer of instrumental music but not of Czech national opera. Like Bedřich Smetana, he built up a Czech national opera with a diversity of operatic genres. He dealt with various stimuli including, in particular, German Romantic opera, opéra-comique including Smetana?s comic and folk operas, historical grand operas, and fairytale operas. Dvořák approached opera from the departure point of a symphonic conception of the opera orchestra. His contribution on a Europe-wide scale consists of his own original merger of opera with self-contained numbers with the Wagnerian principle of orchestral commentary and his enriching of fairytale opera with instances of unique material and expression.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Musicalia

  • ISSN

    1803-7828

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1-2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    6-15

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus