Towards Visual Training Set Generation Framework
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17610%2F17%3AA1901OX9" target="_blank" >RIV/61988987:17610/17:A1901OX9 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-59147-6_63" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-59147-6_63</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-59147-6_63" target="_blank" >10.1007/978-3-319-59147-6_63</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Towards Visual Training Set Generation Framework
Popis výsledku v původním jazyce
Performance of trained computer vision algorithms is largely dependent on amounts of data, on which it is trained. Creating large labeled datasets is very expensive, and therefore many researchers use synthetically generated images with automatic annotations. To this purpose we have created a general framework, which allows researchers to generate practically infinite amount of images from a set of 3D models, textures and material settings. We leverage Voxel Cone Tracing technology implemented by NVIDIA to render photorealistic images in realtime without any kind of precomputation. We have build this framework with two use cases in mind: (i) for real world applications, where a database with synthetically generated images could compensate for small or non existent datasets, and (ii) for empirical testing of theoretical ideas by creating training sets with known inner structure.
Název v anglickém jazyce
Towards Visual Training Set Generation Framework
Popis výsledku anglicky
Performance of trained computer vision algorithms is largely dependent on amounts of data, on which it is trained. Creating large labeled datasets is very expensive, and therefore many researchers use synthetically generated images with automatic annotations. To this purpose we have created a general framework, which allows researchers to generate practically infinite amount of images from a set of 3D models, textures and material settings. We leverage Voxel Cone Tracing technology implemented by NVIDIA to render photorealistic images in realtime without any kind of precomputation. We have build this framework with two use cases in mind: (i) for real world applications, where a database with synthetically generated images could compensate for small or non existent datasets, and (ii) for empirical testing of theoretical ideas by creating training sets with known inner structure.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10200 - Computer and information sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Advances in Computational Intelligence
ISBN
978-3-319-59146-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
747-758
Název nakladatele
Springer Verlag
Místo vydání
Cadiz
Místo konání akce
Cadiz
Datum konání akce
14. 6. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000443108700063