Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Towards Visual Training Set Generation Framework

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17610%2F17%3AA1901OX9" target="_blank" >RIV/61988987:17610/17:A1901OX9 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-59147-6_63" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-59147-6_63</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-59147-6_63" target="_blank" >10.1007/978-3-319-59147-6_63</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Towards Visual Training Set Generation Framework

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Performance of trained computer vision algorithms is largely dependent on amounts of data, on which it is trained. Creating large labeled datasets is very expensive, and therefore many researchers use synthetically generated images with automatic annotations. To this purpose we have created a general framework, which allows researchers to generate practically infinite amount of images from a set of 3D models, textures and material settings. We leverage Voxel Cone Tracing technology implemented by NVIDIA to render photorealistic images in realtime without any kind of precomputation. We have build this framework with two use cases in mind: (i) for real world applications, where a database with synthetically generated images could compensate for small or non existent datasets, and (ii) for empirical testing of theoretical ideas by creating training sets with known inner structure.

  • Název v anglickém jazyce

    Towards Visual Training Set Generation Framework

  • Popis výsledku anglicky

    Performance of trained computer vision algorithms is largely dependent on amounts of data, on which it is trained. Creating large labeled datasets is very expensive, and therefore many researchers use synthetically generated images with automatic annotations. To this purpose we have created a general framework, which allows researchers to generate practically infinite amount of images from a set of 3D models, textures and material settings. We leverage Voxel Cone Tracing technology implemented by NVIDIA to render photorealistic images in realtime without any kind of precomputation. We have build this framework with two use cases in mind: (i) for real world applications, where a database with synthetically generated images could compensate for small or non existent datasets, and (ii) for empirical testing of theoretical ideas by creating training sets with known inner structure.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10200 - Computer and information sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advances in Computational Intelligence

  • ISBN

    978-3-319-59146-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    747-758

  • Název nakladatele

    Springer Verlag

  • Místo vydání

    Cadiz

  • Místo konání akce

    Cadiz

  • Datum konání akce

    14. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000443108700063