Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fuzzy neighborhood semantics for multi-agent probabilistic reasoning in games

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17610%2F20%3AA210244U" target="_blank" >RIV/61988987:17610/20:A210244U - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1007/978-3-030-50153-2_50" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-3-030-50153-2_50</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-50153-2_50" target="_blank" >10.1007/978-3-030-50153-2_50</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Fuzzy neighborhood semantics for multi-agent probabilistic reasoning in games

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this contribution we apply fuzzy neighborhood semantics to multiple agents' reasoning about each other's subjective probabilities, especially in game-theoretic situations. The semantic model enables representing various game-theoretic notions such as payoff matrices or Nash equilibria, as well as higher-order probabilistic beliefs of the players about each other's choice of strategy. In the proposed framework, belief-dependent concepts such as the strategy with the best expected value are formally derivable in higher-order fuzzy logic for a large class of matrix games.

  • Název v anglickém jazyce

    Fuzzy neighborhood semantics for multi-agent probabilistic reasoning in games

  • Popis výsledku anglicky

    In this contribution we apply fuzzy neighborhood semantics to multiple agents' reasoning about each other's subjective probabilities, especially in game-theoretic situations. The semantic model enables representing various game-theoretic notions such as payoff matrices or Nash equilibria, as well as higher-order probabilistic beliefs of the players about each other's choice of strategy. In the proposed framework, belief-dependent concepts such as the strategy with the best expected value are formally derivable in higher-order fuzzy logic for a large class of matrix games.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10200 - Computer and information sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LQ1602" target="_blank" >LQ1602: IT4Innovations excellence in science</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Information Processing and Management of Uncertainty in Knowledge-Based Systems (CCIS, volume 1239)

  • ISBN

    978-3-030-50152-5

  • ISSN

    1865-0929

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    680-693

  • Název nakladatele

    Springer Nature

  • Místo vydání

    Lisbon

  • Místo konání akce

    Lisabon

  • Datum konání akce

    15. 6. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku