Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Možnost pravděpodobnostního výpočtu kritické únavové trhliny metodou PDPV bez využití simulační techniky Monte Carlo

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F06%3A00013997" target="_blank" >RIV/61989100:27120/06:00013997 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Solution of Fatigue Crack Propagation without Using Monte Carlo Simulation Technique.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The European Standard has taken into account the fact that degradation of load-carrying components of bridge structures is an accidental phenomenon that can occur in consequence of fatigue damage. The question is still what the critical dimension of thecrack is if the required reliability of a bridge should be maintained. This paper discusses possible use of other than Monte Carlo methods which has been widely used so far. DDPFM is based on general terms and procedures used in probabilistic theories. In DDPFM, input random quantities (such as the load, geometry, material properties, or imperfections) are also applied. The description of the random quantities is expressed by the non-parametric distribution in histograms. This technique can be also usedfor parametric divisions.

  • Název v anglickém jazyce

    Solution of Fatigue Crack Propagation without Using Monte Carlo Simulation Technique.

  • Popis výsledku anglicky

    The European Standard has taken into account the fact that degradation of load-carrying components of bridge structures is an accidental phenomenon that can occur in consequence of fatigue damage. The question is still what the critical dimension of thecrack is if the required reliability of a bridge should be maintained. This paper discusses possible use of other than Monte Carlo methods which has been widely used so far. DDPFM is based on general terms and procedures used in probabilistic theories. In DDPFM, input random quantities (such as the load, geometry, material properties, or imperfections) are also applied. The description of the random quantities is expressed by the non-parametric distribution in histograms. This technique can be also usedfor parametric divisions.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JL - Únava materiálu a lomová mechanika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA103%2F05%2F2467" target="_blank" >GA103/05/2467: Pravděpodobnostní přístup ke kritické únavové trhlině na ocelových konstrukcích</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Actual Trends in Highway and Bridge Engineering

  • ISBN

    ISSN 1842-628X

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1-10

  • Název nakladatele

    Faculty of Civil Engineering Iasi, România

  • Místo vydání

    Faculty of Civil Engineering Iasi, România

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku