Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv geometrie stavebních prvků na bezpečnost provozu na okružních křižovatkách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F09%3A10224006" target="_blank" >RIV/61989100:27120/09:10224006 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv geometrie stavebních prvků na bezpečnost provozu na okružních křižovatkách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Okružní křižovatky vykazují obvykle významně nižší počet srážek vozidel a z toho plynoucích zranění ve srovnání s tradičními úrovňovými křižovatkami. Bezpečnost okružní křižovatky je stavebně podmíněna zejména zajištěním průjezdu vozidel vhodnou, dostatečně nízkou návrhovou rychlostí. Přitom největší návrhové vozidlo nesmí svým obrysem přesahovat vymezený bezpečnostní odstup vně vozovky, a ani nesmí při průjezdu zasahovat do prostoru vyhrazeného pro ostatní dopravní pohyby v křižovatce. Nesprávný návrhokružní křižovatky má za následek poškozování jejích stavebních prvků, zejména obrubníků na vjezdech, výjezdech a okolo středového ostrova, a také může být příčinou vzniku dopravních nehod. Nevhodné stavební uspořádání okružní křižovatky může mít vliv ina snížení kapacity okružní křižovatky a z toho plynoucí zvýšenou nehodovost. V příspěvku je podrobněji řešena uvedená problematika.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of Structural Elements Geometry on Traffic Safety in Roundabouts

  • Popis výsledku anglicky

    Roundabouts have usually meaningfully lower crash frequency and from of that resulting injuries in comparison with traditional intersections. Roundabout safeness is conditioned through ensure suitable and enough low design speed of vehicles. Withal the biggest design vehicle mustn't by its contour overlap determinate safety distance outside of roadway, and not even it hasn't traverse into path, which is reserved for other traffic moves in intersection. Incorrect design of roundabout has consequence in damage its structural elements, especially curbs on entry, exit and around the central island, and it can cause road accidents too. Incorrect building features of roundabout can result in capacity decrease and subsequently accident frequency increase. Thepaper presents this problems enlarge.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CG911-008-910" target="_blank" >CG911-008-910: Vliv geometrie stavebních prvků na bezpečnost a plynulost provozu na okružních křižovatkách a možnost predikce vzniku dopravních nehod</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    BRNOSAFETY

  • ISBN

    978-80-87086-11-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Veletrhy Brno

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    4. 6. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku