Vliv geometrie stavebních prvků na bezpečnost provozu na okružních křižovatkách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F09%3A10224006" target="_blank" >RIV/61989100:27120/09:10224006 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv geometrie stavebních prvků na bezpečnost provozu na okružních křižovatkách
Popis výsledku v původním jazyce
Okružní křižovatky vykazují obvykle významně nižší počet srážek vozidel a z toho plynoucích zranění ve srovnání s tradičními úrovňovými křižovatkami. Bezpečnost okružní křižovatky je stavebně podmíněna zejména zajištěním průjezdu vozidel vhodnou, dostatečně nízkou návrhovou rychlostí. Přitom největší návrhové vozidlo nesmí svým obrysem přesahovat vymezený bezpečnostní odstup vně vozovky, a ani nesmí při průjezdu zasahovat do prostoru vyhrazeného pro ostatní dopravní pohyby v křižovatce. Nesprávný návrhokružní křižovatky má za následek poškozování jejích stavebních prvků, zejména obrubníků na vjezdech, výjezdech a okolo středového ostrova, a také může být příčinou vzniku dopravních nehod. Nevhodné stavební uspořádání okružní křižovatky může mít vliv ina snížení kapacity okružní křižovatky a z toho plynoucí zvýšenou nehodovost. V příspěvku je podrobněji řešena uvedená problematika.
Název v anglickém jazyce
Influence of Structural Elements Geometry on Traffic Safety in Roundabouts
Popis výsledku anglicky
Roundabouts have usually meaningfully lower crash frequency and from of that resulting injuries in comparison with traditional intersections. Roundabout safeness is conditioned through ensure suitable and enough low design speed of vehicles. Withal the biggest design vehicle mustn't by its contour overlap determinate safety distance outside of roadway, and not even it hasn't traverse into path, which is reserved for other traffic moves in intersection. Incorrect design of roundabout has consequence in damage its structural elements, especially curbs on entry, exit and around the central island, and it can cause road accidents too. Incorrect building features of roundabout can result in capacity decrease and subsequently accident frequency increase. Thepaper presents this problems enlarge.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CG911-008-910" target="_blank" >CG911-008-910: Vliv geometrie stavebních prvků na bezpečnost a plynulost provozu na okružních křižovatkách a možnost predikce vzniku dopravních nehod</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
BRNOSAFETY
ISBN
978-80-87086-11-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
Veletrhy Brno
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
4. 6. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—