Podmínky pro bezpečný provoz na okružních křižovatkách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F09%3A10225525" target="_blank" >RIV/61989100:27120/09:10225525 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Podmínky pro bezpečný provoz na okružních křižovatkách
Popis výsledku v původním jazyce
Roundabouts have usually meaningfully lower number of vehicle collision and from of that resulting injuries in comparison with traditional level crossings. Safeness of roundabout is building conditioned trough provision of vehicles traverse by suitable and enough low design speed. Withal the biggest design vehicle mustn't its contour overlap determinate safety distance outside of roadway, and not even it mustn't at traverse trench into territory, which is reserved for other traffic, moves in intersection. Pneumatic trail mustn't overlap determination traffic lane. Incorrect design of roundabout has consequence in damage its structural elements, especially curbs on gateway, exit and around central island, and it can cause rise of road accidents too. Reason of accident frequency increase can be insufficient capacity of designed roundabout too. In paper are detail described the introduced problems.
Název v anglickém jazyce
Therms for Safety Traffic in Roundabouts
Popis výsledku anglicky
Roundabouts have usually meaningfully lower number of vehicle collision and from of that resulting injuries in comparison with traditional level crossings. Safeness of roundabout is building conditioned trough provision of vehicles traverse by suitable and enough low design speed. Withal the biggest design vehicle mustn't its contour overlap determinate safety distance outside of roadway, and not even it mustn't at traverse trench into territory, which is reserved for other traffic, moves in intersection. Pneumatic trail mustn't overlap determination traffic lane. Incorrect design of roundabout has consequence in damage its structural elements, especially curbs on gateway, exit and around central island, and it can cause rise of road accidents too. Reason of accident frequency increase can be insufficient capacity of designed roundabout too. In paper are detail described the introduced problems.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CG911-008-910" target="_blank" >CG911-008-910: Vliv geometrie stavebních prvků na bezpečnost a plynulost provozu na okružních křižovatkách a možnost predikce vzniku dopravních nehod</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XII. mezinárodní vědecká konference, sekce 4 Dopravní stavby
ISBN
978-80-7204-629-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
Akademické nakladatelství CERM
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
20. 4. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—