Estimation of Accident Frequency at Newly-built Roundabouts in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F11%3A%230000884" target="_blank" >RIV/44994575:_____/11:#0000884 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.2478/v10158-011-0018-4" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.2478/v10158-011-0018-4</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2478/v10158-011-0018-4" target="_blank" >10.2478/v10158-011-0018-4</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Estimation of Accident Frequency at Newly-built Roundabouts in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
Roundabouts have become one of the most popular traffic easing and safety improving measures implemented on roads in the Czech Republic. The decision on he ealization of each new roundabout should be based on the knowledge of the expected realization costs and benefits resulting from the future operation, especially changes in traffic and safety performance. This study introduces a negative binomial regression model that enables the quantification of the safety performance of roundabouts in terms of accident frequency in relation to their traffic and geometric characteristics. Model design and estimation of parameters is based on the sample of 90 roundabouts situated on all types of roads in the Czech Republic. Results suggest that the number of accidents depends on the number of lanes on entering arms, vehicle speed in the vicinity of roundabouts, width of traversable apron and, of course, also on the annual average daily traffic. Resulting model structure is in accordance with struct
Název v anglickém jazyce
Estimation of Accident Frequency at Newly-built Roundabouts in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Roundabouts have become one of the most popular traffic easing and safety improving measures implemented on roads in the Czech Republic. The decision on he ealization of each new roundabout should be based on the knowledge of the expected realization costs and benefits resulting from the future operation, especially changes in traffic and safety performance. This study introduces a negative binomial regression model that enables the quantification of the safety performance of roundabouts in terms of accident frequency in relation to their traffic and geometric characteristics. Model design and estimation of parameters is based on the sample of 90 roundabouts situated on all types of roads in the Czech Republic. Results suggest that the number of accidents depends on the number of lanes on entering arms, vehicle speed in the vicinity of roundabouts, width of traversable apron and, of course, also on the annual average daily traffic. Resulting model structure is in accordance with struct
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Transactions on Transport Sciences
ISSN
1802-971X
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
199-206
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—