Central European Comparative Study of Traffic Safety on Roundabouts
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F16%3AN0000054" target="_blank" >RIV/44994575:_____/16:N0000054 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.trpro.2016.05.391" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.trpro.2016.05.391</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.trpro.2016.05.391" target="_blank" >10.1016/j.trpro.2016.05.391</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Central European Comparative Study of Traffic Safety on Roundabouts
Popis výsledku v původním jazyce
Roundabout is a popular and safe type of road intersection, which has become widely used around the world, including Central European countries. To conduct statistical comparative study of traffic safety on roundabouts, accident prediction models (safety performance functions) have to be developed. With this aim accident, traffic and geometry data for samples of rural roundabouts in four Central European countries (Czech Republic, Hungary, Poland, Slovakia) were collected and used in statistical modelling, using state-of-the-art generalized linear modelling framework. Both individual and combined models were developed, which enabled insight into relationships between explanatory variables and accidents, as well as comparison with models from international studies. In the end study limitations are summarized and further improvements outlined.
Název v anglickém jazyce
Central European Comparative Study of Traffic Safety on Roundabouts
Popis výsledku anglicky
Roundabout is a popular and safe type of road intersection, which has become widely used around the world, including Central European countries. To conduct statistical comparative study of traffic safety on roundabouts, accident prediction models (safety performance functions) have to be developed. With this aim accident, traffic and geometry data for samples of rural roundabouts in four Central European countries (Czech Republic, Hungary, Poland, Slovakia) were collected and used in statistical modelling, using state-of-the-art generalized linear modelling framework. Both individual and combined models were developed, which enabled insight into relationships between explanatory variables and accidents, as well as comparison with models from international studies. In the end study limitations are summarized and further improvements outlined.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0064" target="_blank" >ED2.1.00/03.0064: Dopravní VaV centrum</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Transportation Research Procedia (Transport Research Arena TRA2016)
ISBN
—
ISSN
2352-1465
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
4200-4208
Název nakladatele
ELSEVIER SCIENCE BV
Místo vydání
—
Místo konání akce
Varšava
Datum konání akce
18. 4. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000383251004031