Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Impact of Design Elements on Traffic Safety on Roundabouts

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F16%3A86098957" target="_blank" >RIV/61989100:27120/16:86098957 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/SGEM2016/B62/S26.045" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5593/SGEM2016/B62/S26.045</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/SGEM2016/B62/S26.045" target="_blank" >10.5593/SGEM2016/B62/S26.045</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Impact of Design Elements on Traffic Safety on Roundabouts

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article presents the results of research on traffic safety on roundabouts in the Czech Republic. The project, entitled "The Impact of the Geometry of Construction Elements on Road Traffic Safety and Fluency on Roundabouts and the Possibility of Accidents Prediction" was carried out by VŠB-Technical University of Ostrava over the years 2009 and 2010. The results have shown that two factors have had a major impact on safety, namely the number of lanes and the maximum achievable approach speed on the legs of the roundabout. On double-lane circulatory roadways, more than a fourfold relative accident rate was observed, in comparison with single-lane roundabouts located in similar conditions. When the maximum approach speed reached 70 kph or higher, the accident rate was double in comparison with roundabouts where the maximum approach speed was ensured (by means of construction) to be 50 kph or less. Achieved results of the research have been incorporated into the methodology for designing roundabouts, which is certified in the Czech Republic.

  • Název v anglickém jazyce

    The Impact of Design Elements on Traffic Safety on Roundabouts

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents the results of research on traffic safety on roundabouts in the Czech Republic. The project, entitled "The Impact of the Geometry of Construction Elements on Road Traffic Safety and Fluency on Roundabouts and the Possibility of Accidents Prediction" was carried out by VŠB-Technical University of Ostrava over the years 2009 and 2010. The results have shown that two factors have had a major impact on safety, namely the number of lanes and the maximum achievable approach speed on the legs of the roundabout. On double-lane circulatory roadways, more than a fourfold relative accident rate was observed, in comparison with single-lane roundabouts located in similar conditions. When the maximum approach speed reached 70 kph or higher, the accident rate was double in comparison with roundabouts where the maximum approach speed was ensured (by means of construction) to be 50 kph or less. Achieved results of the research have been incorporated into the methodology for designing roundabouts, which is certified in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    16th International Multidisciplinary Scientific GeoConference: SGEM 2016 : green buildings technologies and materials : conference proceedings : 30 June-6 July, 2016, Albena, Bulgaria. Book 6 Volume 2

  • ISBN

    978-619-7105-69-8

  • ISSN

    1314-2704

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    333-340

  • Název nakladatele

    STEF92 Technology Ltd.

  • Místo vydání

    Sofia

  • Místo konání akce

    Albena

  • Datum konání akce

    30. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000391650000045