AN ESTIMATION OF A CROSS-SECTION STRESS STATE IN A PRIMARY TUNNEL LINING FROM STEEL CONCRETE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F12%3A86083179" target="_blank" >RIV/61989100:27120/12:86083179 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
AN ESTIMATION OF A CROSS-SECTION STRESS STATE IN A PRIMARY TUNNEL LINING FROM STEEL CONCRETE
Popis výsledku v původním jazyce
Composite lining cross section from shotcrete and steel elements is the most common structure designated to prop up the ground shortly after work excavation. The shocrete incorporates steel elements into the ground. The steel elements provide an immediate response to the ground yielding just right after a steel arch gets on. As shotcrete gets stiff with time the cross section becomes rigid and the lining response increases. A secónd shotcrete strata sprayed later resumes further enhancement of cross section rigidity. This composite cross section displays a time developing modulus of elasticity which allows a controlled release of primary ground stress around the excavation on lowest response and it brings the ground to bear a part of ground load itselfs. The paper presents an approach of figuring out the stress state in the cross-section of a primary turmel lining from shotcrete and steel armature. Based upon a theory of cooperating rings the approach stands for both yield condition be
Název v anglickém jazyce
AN ESTIMATION OF A CROSS-SECTION STRESS STATE IN A PRIMARY TUNNEL LINING FROM STEEL CONCRETE
Popis výsledku anglicky
Composite lining cross section from shotcrete and steel elements is the most common structure designated to prop up the ground shortly after work excavation. The shocrete incorporates steel elements into the ground. The steel elements provide an immediate response to the ground yielding just right after a steel arch gets on. As shotcrete gets stiff with time the cross section becomes rigid and the lining response increases. A secónd shotcrete strata sprayed later resumes further enhancement of cross section rigidity. This composite cross section displays a time developing modulus of elasticity which allows a controlled release of primary ground stress around the excavation on lowest response and it brings the ground to bear a part of ground load itselfs. The paper presents an approach of figuring out the stress state in the cross-section of a primary turmel lining from shotcrete and steel armature. Based upon a theory of cooperating rings the approach stands for both yield condition be
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
1st Eastern European Tunnelling Conference : Alagút- és Mélyépítű Napok 2012 : scientific program & abstracts : 18-21 September 2012, Budapest, Hungary
ISBN
978-963-89638-0-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
1-5
Název nakladatele
OOK-Press
Místo vydání
Veszprém
Místo konání akce
Budapešť
Datum konání akce
18. 10. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—