Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

AN ESTIMATION OF A CROSS-SECTION STRESS STATE IN A PRIMARY TUNNEL LINING FROM STEEL CONCRETE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F12%3A86083179" target="_blank" >RIV/61989100:27120/12:86083179 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    AN ESTIMATION OF A CROSS-SECTION STRESS STATE IN A PRIMARY TUNNEL LINING FROM STEEL CONCRETE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Composite lining cross section from shotcrete and steel elements is the most common structure designated to prop up the ground shortly after work excavation. The shocrete incorporates steel elements into the ground. The steel elements provide an immediate response to the ground yielding just right after a steel arch gets on. As shotcrete gets stiff with time the cross section becomes rigid and the lining response increases. A secónd shotcrete strata sprayed later resumes further enhancement of cross section rigidity. This composite cross section displays a time developing modulus of elasticity which allows a controlled release of primary ground stress around the excavation on lowest response and it brings the ground to bear a part of ground load itselfs. The paper presents an approach of figuring out the stress state in the cross-section of a primary turmel lining from shotcrete and steel armature. Based upon a theory of cooperating rings the approach stands for both yield condition be

  • Název v anglickém jazyce

    AN ESTIMATION OF A CROSS-SECTION STRESS STATE IN A PRIMARY TUNNEL LINING FROM STEEL CONCRETE

  • Popis výsledku anglicky

    Composite lining cross section from shotcrete and steel elements is the most common structure designated to prop up the ground shortly after work excavation. The shocrete incorporates steel elements into the ground. The steel elements provide an immediate response to the ground yielding just right after a steel arch gets on. As shotcrete gets stiff with time the cross section becomes rigid and the lining response increases. A secónd shotcrete strata sprayed later resumes further enhancement of cross section rigidity. This composite cross section displays a time developing modulus of elasticity which allows a controlled release of primary ground stress around the excavation on lowest response and it brings the ground to bear a part of ground load itselfs. The paper presents an approach of figuring out the stress state in the cross-section of a primary turmel lining from shotcrete and steel armature. Based upon a theory of cooperating rings the approach stands for both yield condition be

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    1st Eastern European Tunnelling Conference : Alagút- és Mélyépítű Napok 2012 : scientific program & abstracts : 18-21 September 2012, Budapest, Hungary

  • ISBN

    978-963-89638-0-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1-5

  • Název nakladatele

    OOK-Press

  • Místo vydání

    Veszprém

  • Místo konání akce

    Budapešť

  • Datum konání akce

    18. 10. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku