Final Lining Behaviour in Extremely Low Temperatures
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F12%3A86083686" target="_blank" >RIV/61989100:27120/12:86083686 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.2478/v10160-012-0015-5" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.2478/v10160-012-0015-5</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2478/v10160-012-0015-5" target="_blank" >10.2478/v10160-012-0015-5</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Final Lining Behaviour in Extremely Low Temperatures
Popis výsledku v původním jazyce
Design of a tunnel lining is complex task. The tunnel lining structure works in close interaction with the surrounding rock mass. The value of the load depends on geotechnical circumstances, primary lining, shape and size of opening, construction technology and as well on the temperature distribution in a lining that is determined by climatic conditions. The article deals with the temperatures in the tunnel lining that are brought about by air temperature changes in tunnel space and a constant temperature inside the rock mass. This problem is solved making use of temperature records in tunnel, on the inner and outer surface of the tunnel lining and in rock mass measured at a motorway Tunnel Klimkovice. These records are analyzed and submit to FE modelof the tunnel lining so that the lining temperature state is converted for a lining stress state.
Název v anglickém jazyce
Final Lining Behaviour in Extremely Low Temperatures
Popis výsledku anglicky
Design of a tunnel lining is complex task. The tunnel lining structure works in close interaction with the surrounding rock mass. The value of the load depends on geotechnical circumstances, primary lining, shape and size of opening, construction technology and as well on the temperature distribution in a lining that is determined by climatic conditions. The article deals with the temperatures in the tunnel lining that are brought about by air temperature changes in tunnel space and a constant temperature inside the rock mass. This problem is solved making use of temperature records in tunnel, on the inner and outer surface of the tunnel lining and in rock mass measured at a motorway Tunnel Klimkovice. These records are analyzed and submit to FE modelof the tunnel lining so that the lining temperature state is converted for a lining stress state.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Transactions of the VŠB - Technical University of Ostrava
ISSN
1804-4824
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
1-9
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—