Řešení problematických míst při průjezdu vozidel MHD v Žilině
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F12%3A86083821" target="_blank" >RIV/61989100:27120/12:86083821 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Řešení problematických míst při průjezdu vozidel MHD v Žilině
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá průjezdy vozidel městské hromadné dopravy na pozemních komunikacích v Žilině a především průjezdy vozidel vybranými kritickými místy, kde často dochází ke vzniku nebezpečných situací nebo omezení účastníků provozu. Jde o především případy při průjezdech velkokapacitních vozidel původní infrastrukturou, která byla navrhována podle starých norem, kde se s těmito vozidly nepočítalo, nebo se v té době ještě nevyráběla. V tomto příspěvku ukazujeme příklad upozorňující na tento problém. Kověření skutečného provozu byl proveden dopravní průzkum, z něhož budou modelovány průjezdy v programu AutoTURN. Rovněž byly nově vytvořeny modely s reálnými rozměry vozidel, která jsou v provozu a nebyly využity modely s normovými rozměry. Cílem příspěvku je ověřit a zaznamenat skutečné průjezdy velkokapacitních vozidel křižovatkami a zastávkovými zálivy, porovnat je s možností ideálního průjezdu těchto vozidel. Dále poukázat na stávající problematiku a zlepšit bezpečnost při průjezdech
Název v anglickém jazyce
Solutions of bottlenecks in Public transport transit in Žilina
Popis výsledku anglicky
The paper delas with the passage of public transport vehicles on roads in the Zilina city and especially throught the selected critical points where hazardous situations or road users limitations often occurs. These situations mainly occur at original road infrastructure during the hight capacity vehicles passing. Mainly at those parts of infrastructure that was designed by the old standards, where these vehicles were not foreseen, or not producing yet. In this paper we show an example highlighting thisproblem. To verify the actual traffic the traffic survey was carried out, from which passages will be modeled in the program AutoTURN. Also the newly developed models with the real dimensions of vehicles in operation was used. The paper aim to verify and record the actual passages of large vehicles and intersections and bus bays, compare them with the ideal vehicles track. Furthermore, to highlight existing problems and improve safety of transit.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0013" target="_blank" >EE2.3.20.0013: Tvorba a internacionalizace špičkových vědeckých týmů a zvyšování jejich excelence na Fakultě stavební VŠB-TUO</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Dopravná infraštruktúra v mestách : 8. medzinárodná konferencia : zborník : 3.-4. oktober 2012, Žilina
ISBN
978-80-554-0577-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
100-107
Název nakladatele
Žilinská univerzita
Místo vydání
Žilina
Místo konání akce
Žilina
Datum konání akce
3. 10. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—