Analýza seizmické odezvy trhacích prací na sekundárním ostění tunelu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F13%3A86087505" target="_blank" >RIV/61989100:27120/13:86087505 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza seizmické odezvy trhacích prací na sekundárním ostění tunelu
Popis výsledku v původním jazyce
V České republice dochází k rekonstrukcím železničních tratí a budování železničních kori-dorů. S tím souvisí také výstavba nových, resp. rekonstrukce již stávajících železničních tunelů. Rekon-strukce tunelů pro potřeby rychlostních koridorů představujevytvoření nového podzemního díla, při-čemž průřez jednokolejného tunelu je většinou rozšiřován na tunel dvoukolejný. Typickým příkladem takovéto rekonstrukce je tunel v Jablunkovském průsmyku u obce Mosty u Jablunkova. Zde jsou v těsné blízkosti situovány dva jednokolejné tunely. Jako dočasně provozovaný je momentálně používán starší tunel z roku 1871 a tunel novější z roku 1917 se rekonstruuje. Práce na rekonstrukci byly započaty v roce 2007, a to ve dvou dílčích výrubech, klenba a jádro. Po havárii vroce 2009 došlo k cca 130 metrů dlouhému závalu a práce na rekonstrukci byly zastaveny. V současné době (červen 2012) dochází ze Slovenské strany ke zmáhání závalu v šesti dílčích výrubech, přičemž ze strany české je tunel hotový v sekun
Název v anglickém jazyce
Analysis of Seismic Response of Blasting on the Secondary Tunnel Lining
Popis výsledku anglicky
The reconstruction of railway lines and the construction of railway corridors take place in the Czech Republic. This is also connected with the construction of new railway tunnels or the reconstruction of existing railway tunnels. The reconstruction of tunnels to be used for limited-access corridors means the creation of a new underground structure, wherea single-track tunnel cross-section is mostly extended to include a double-track tunnel.A typical example of such reconstruction is the Jablunkov Passtunnel near the village of Mosty u Jablunkova. Two single-track tunnels are situat-ed in close proximity to each other there. The older tunnel of 1871 is currently used as a temporarily operated tunnel and the newer tunnel of 1917 is under reconstruction. Work on reconstruction began in 2007, in two partial excavations, the vault and the core. After the crash in 2009 there was an about 130 meters long caving and work on reconstruction was stopped. The dissolution of the caving in six par
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0013" target="_blank" >EE2.3.20.0013: Tvorba a internacionalizace špičkových vědeckých týmů a zvyšování jejich excelence na Fakultě stavební VŠB-TUO</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Podzemní stavby Praha 2013 : 12. mezinárodní konference : 22.-24. dubna 2013, Praha, Česká republika
ISBN
978-80-260-3868-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
1-4
Název nakladatele
Česká tunelářská asociace
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
22. 4. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—