Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of Load of the Tunnel Definitive Lining due to Vibrations of Various Sources

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F14%3A86091500" target="_blank" >RIV/61989100:27120/14:86091500 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMR.1020.429" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMR.1020.429</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMR.1020.429" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/AMR.1020.429</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of Load of the Tunnel Definitive Lining due to Vibrations of Various Sources

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The development of railways brought a great era of tunnel construction in the 19th century. One of the greatest obstacles for the railway between Bohumín and Žilina was the Jablunkov Pass. In 1869 the excavation of the first Jablunkov Tunnel started. In1914 the second one came. However in the era of modern railway corridors these tunnels are no longer satisfactory, so a process of their modernisation was launched. Eventually the second tunnel was re-bored as a two-track tunnel. In 2007 the constructionstarted, but in 2009 an exceptional event occurred, which significantly delayed the whole construction work. During the subsequent clearing of the cave-in a part of the tunnel from the northern portal remained in its definitive lining. Another part wastemporarily secured with a concrete plug, while the original primary lining was reinforced with a railway bridge pier (PIŽMO). To get through the caved-in section and the concrete plug it was necessary to deploy blasting too. This created

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of Load of the Tunnel Definitive Lining due to Vibrations of Various Sources

  • Popis výsledku anglicky

    The development of railways brought a great era of tunnel construction in the 19th century. One of the greatest obstacles for the railway between Bohumín and Žilina was the Jablunkov Pass. In 1869 the excavation of the first Jablunkov Tunnel started. In1914 the second one came. However in the era of modern railway corridors these tunnels are no longer satisfactory, so a process of their modernisation was launched. Eventually the second tunnel was re-bored as a two-track tunnel. In 2007 the constructionstarted, but in 2009 an exceptional event occurred, which significantly delayed the whole construction work. During the subsequent clearing of the cave-in a part of the tunnel from the northern portal remained in its definitive lining. Another part wastemporarily secured with a concrete plug, while the original primary lining was reinforced with a railway bridge pier (PIŽMO). To get through the caved-in section and the concrete plug it was necessary to deploy blasting too. This created

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advanced Materials Research. Volume 1020

  • ISBN

    978-3-03835-237-2

  • ISSN

    1022-6680

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    429-434

  • Název nakladatele

    Trans Tech Publication Ltd

  • Místo vydání

    Zürich

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    24. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku