Jablunkov Tunnel Collapse
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F11%3A86079212" target="_blank" >RIV/61989100:27120/11:86079212 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Jablunkov Tunnel Collapse
Popis výsledku v původním jazyce
Jablunkov tunnel is located on the newly renovated track through Jablunkov Pass in the Czech Republic close to the Slovak border. The original tunnel was built In 1870. The second tunnel was opened in 1917. An English modified method of excavation was used for the construction. During the 2nd World War both the tunnels were damaged. The old single-track tunnel will be re-built to a new modern two-track tunnel. There are very complicated geological conditions, and the safety of both the tunnels is no longer satisfactory. One of the single-track tunnels was extended by about 6 m. The total width of the tunnel is 12,6 m. and the tunnel length is 600 m. Excavations were carried out in accordance with the NATM excavation method. Profiles were divided into atop heading and a bench. During the excavation of the bench, the primary lining collapsed. The main cause was a marked change in rock mass quality. The article focuses mainly on modelling the effects of changes in the rock mass.
Název v anglickém jazyce
Jablunkov Tunnel Collapse
Popis výsledku anglicky
Jablunkov tunnel is located on the newly renovated track through Jablunkov Pass in the Czech Republic close to the Slovak border. The original tunnel was built In 1870. The second tunnel was opened in 1917. An English modified method of excavation was used for the construction. During the 2nd World War both the tunnels were damaged. The old single-track tunnel will be re-built to a new modern two-track tunnel. There are very complicated geological conditions, and the safety of both the tunnels is no longer satisfactory. One of the single-track tunnels was extended by about 6 m. The total width of the tunnel is 12,6 m. and the tunnel length is 600 m. Excavations were carried out in accordance with the NATM excavation method. Profiles were divided into atop heading and a bench. During the excavation of the bench, the primary lining collapsed. The main cause was a marked change in rock mass quality. The article focuses mainly on modelling the effects of changes in the rock mass.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA103%2F09%2F1438" target="_blank" >GA103/09/1438: Výzkum přetvárných a pevnostních vlastností ostění ze stříkaného betonu vyztužených tuhými ocelovými prvky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings - WTC 2011
ISBN
978-951-758-531-6
ISSN
0356-9403
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
1443-1451
Název nakladatele
ITA-AITES
Místo vydání
Helsinki
Místo konání akce
Helsinki
Datum konání akce
20. 5. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—