Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jablunkov Tunnel Collapse

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F11%3A86079212" target="_blank" >RIV/61989100:27120/11:86079212 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Jablunkov Tunnel Collapse

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jablunkov tunnel is located on the newly renovated track through Jablunkov Pass in the Czech Republic close to the Slovak border. The original tunnel was built In 1870. The second tunnel was opened in 1917. An English modified method of excavation was used for the construction. During the 2nd World War both the tunnels were damaged. The old single-track tunnel will be re-built to a new modern two-track tunnel. There are very complicated geological conditions, and the safety of both the tunnels is no longer satisfactory. One of the single-track tunnels was extended by about 6 m. The total width of the tunnel is 12,6 m. and the tunnel length is 600 m. Excavations were carried out in accordance with the NATM excavation method. Profiles were divided into atop heading and a bench. During the excavation of the bench, the primary lining collapsed. The main cause was a marked change in rock mass quality. The article focuses mainly on modelling the effects of changes in the rock mass.

  • Název v anglickém jazyce

    Jablunkov Tunnel Collapse

  • Popis výsledku anglicky

    Jablunkov tunnel is located on the newly renovated track through Jablunkov Pass in the Czech Republic close to the Slovak border. The original tunnel was built In 1870. The second tunnel was opened in 1917. An English modified method of excavation was used for the construction. During the 2nd World War both the tunnels were damaged. The old single-track tunnel will be re-built to a new modern two-track tunnel. There are very complicated geological conditions, and the safety of both the tunnels is no longer satisfactory. One of the single-track tunnels was extended by about 6 m. The total width of the tunnel is 12,6 m. and the tunnel length is 600 m. Excavations were carried out in accordance with the NATM excavation method. Profiles were divided into atop heading and a bench. During the excavation of the bench, the primary lining collapsed. The main cause was a marked change in rock mass quality. The article focuses mainly on modelling the effects of changes in the rock mass.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA103%2F09%2F1438" target="_blank" >GA103/09/1438: Výzkum přetvárných a pevnostních vlastností ostění ze stříkaného betonu vyztužených tuhými ocelovými prvky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings - WTC 2011

  • ISBN

    978-951-758-531-6

  • ISSN

    0356-9403

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1443-1451

  • Název nakladatele

    ITA-AITES

  • Místo vydání

    Helsinki

  • Místo konání akce

    Helsinki

  • Datum konání akce

    20. 5. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku