Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Numerická analýza havárie tunelu Jablunkov

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F10%3A10225147" target="_blank" >RIV/61989100:27120/10:10225147 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Numerická analýza havárie tunelu Jablunkov

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Rekonstrukce jednoho ze dvou Jablunkovských tunelů, které vznikaly postupně od roku 1870 byla již nevyhnutelná. Při rekonstrukcise vycházelo z optimalizace celého železničního koridoru a proto byl navržen nový moderní dvoukolejný železniční tunel na místo stávávajícího jednokolejného tunelu. Při rozšiřování starého tunelu došlo k rozsáhlé havárii. Ražba probíhala v komplikovaných podmínkách. Příspěvek se věnuje zejména modelování situace před havárii a po havárii, kde reaguje na nové výsledky průzkumu po havárii.

  • Název v anglickém jazyce

    Numerical analysis of Jablunkov tunnel collapse

  • Popis výsledku anglicky

    Jablunkov tunnel is located at the newly renovated track through Jablunkov Pass in Czech republics near Slovak border. The original tunnel was built in 1870. The second tunnel was opened in 1917. When construction was used English modified method of excavation. During the 2nd World War were tunnels damaged. Motion reconstruction allows resetting of the original single-track tunnel to a new modern two track tunnel. Geological conditions were very difficult and the state of both tunnels is unsatisfactory.One of the single-track tunnel was extended about 6 m. The total width of the tunnel is 12,6 m. The tunnel length is 600 m. The excavation carried out in accordance with NATM excavation method. Profile was divided into top heading and bench. During theexcavation of bench primary lining collapse. The main cause was a marked change in rock mass properties. The article is mainly dedicated to modeling the effects of changes in rock mass.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sborník vědeckých prací VŠB-TUO, řada stavební

  • ISSN

    1213-1962

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus