Numerická analýza havárie tunelu Jablunkov
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F10%3A10225147" target="_blank" >RIV/61989100:27120/10:10225147 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Numerická analýza havárie tunelu Jablunkov
Popis výsledku v původním jazyce
Rekonstrukce jednoho ze dvou Jablunkovských tunelů, které vznikaly postupně od roku 1870 byla již nevyhnutelná. Při rekonstrukcise vycházelo z optimalizace celého železničního koridoru a proto byl navržen nový moderní dvoukolejný železniční tunel na místo stávávajícího jednokolejného tunelu. Při rozšiřování starého tunelu došlo k rozsáhlé havárii. Ražba probíhala v komplikovaných podmínkách. Příspěvek se věnuje zejména modelování situace před havárii a po havárii, kde reaguje na nové výsledky průzkumu po havárii.
Název v anglickém jazyce
Numerical analysis of Jablunkov tunnel collapse
Popis výsledku anglicky
Jablunkov tunnel is located at the newly renovated track through Jablunkov Pass in Czech republics near Slovak border. The original tunnel was built in 1870. The second tunnel was opened in 1917. When construction was used English modified method of excavation. During the 2nd World War were tunnels damaged. Motion reconstruction allows resetting of the original single-track tunnel to a new modern two track tunnel. Geological conditions were very difficult and the state of both tunnels is unsatisfactory.One of the single-track tunnel was extended about 6 m. The total width of the tunnel is 12,6 m. The tunnel length is 600 m. The excavation carried out in accordance with NATM excavation method. Profile was divided into top heading and bench. During theexcavation of bench primary lining collapse. The main cause was a marked change in rock mass properties. The article is mainly dedicated to modeling the effects of changes in rock mass.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sborník vědeckých prací VŠB-TUO, řada stavební
ISSN
1213-1962
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—