Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Numerical modelling of the Brusnice tunnel

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F12%3A00201593" target="_blank" >RIV/68407700:21110/12:00201593 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Numerical modelling of the Brusnice tunnel

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Brusnice tunnel is a part of the Blanka tunnel section. The mined section of the tunnel is about 550 m long, the tunnel has two tubes with the cross-sections of about 172 m2, the tubes are connected by two cross-passages. All excavations were realised using NATM. The tunnel was driven through the rock mass formed by the Prague Ordovician clayey shale, under rock overburden with a variable depth. The excavation of the northern tunnel tube (NTT) commenced from the Myslbekova portal in October 2009, using a horizontal sequencing (top heading, bench and invert). The excavation of the southern tunnel tube (STT) started at a time lag of three months. Taking into account results of the site investigation and the fact that a Baroque fortification wall wasto be passed under, vertical tunnel face sequencing was selected (side drifts and central pillar). Because of the improvement in the geological conditions, the STT excavation sequencing was changed to the horizontal system, after completi

  • Název v anglickém jazyce

    Numerical modelling of the Brusnice tunnel

  • Popis výsledku anglicky

    The Brusnice tunnel is a part of the Blanka tunnel section. The mined section of the tunnel is about 550 m long, the tunnel has two tubes with the cross-sections of about 172 m2, the tubes are connected by two cross-passages. All excavations were realised using NATM. The tunnel was driven through the rock mass formed by the Prague Ordovician clayey shale, under rock overburden with a variable depth. The excavation of the northern tunnel tube (NTT) commenced from the Myslbekova portal in October 2009, using a horizontal sequencing (top heading, bench and invert). The excavation of the southern tunnel tube (STT) started at a time lag of three months. Taking into account results of the site investigation and the fact that a Baroque fortification wall wasto be passed under, vertical tunnel face sequencing was selected (side drifts and central pillar). Because of the improvement in the geological conditions, the STT excavation sequencing was changed to the horizontal system, after completi

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA01011816" target="_blank" >TA01011816: Pravděpodobnostní hodnocení vstupních parametrů horninového masivu a spolehlivostní analýza podzemních konstrukcí s využitím numerických metod</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    1st Eastern European Tunneling Conference

  • ISBN

    978-963-89638-0-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    OOK-Press Ltd.

  • Místo vydání

    Veszprém

  • Místo konání akce

    Budapest

  • Datum konání akce

    18. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku