Optimalisation of excavations for the Povážský Chlmec on D3
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F15%3A00236046" target="_blank" >RIV/68407700:21110/15:00236046 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.tps2015.sk/" target="_blank" >http://www.tps2015.sk/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Optimalizace ražeb tunelu Povážský Chlmec na D3
Popis výsledku v původním jazyce
Následující příspěvek je zaměřený na přípravu soutěžní nabídky a na výstavbu tunelu Povážský Chlmec, který se nachází na úseku Žilina (Strážov) – Žilina (Brodno) na dálnici D3. Tunel má dvě dvoupruhové tunelové trouby délky cca 2 x 2,2 km, většina tunelu je ražena pomocí NRTM s horizontálním členěním. Tunel byl soutěžen a zadán pomocí žluté knihy FIDIC, tudíž detailní technická řešení jsou v kompetenci zhotovitele. Proto zhotovitelská firma Hochtief CZ využila firmy 3G Consulting Engineers a IKP pro přípravu soutěžní nabídky a asistenci během vlastní výstavby tunelu. Příspěvek je zaměřen na interpretaci výsledků inženýrsko-geologického průzkumu a na optimalizaci technologických tříd výrubu před podáním soutěžní nabídky. Následně je popsána optimalizace NRTM ražeb během výstavby tunelu, který je v době přípravy příspěvku ražen ze šesti čeleb.
Název v anglickém jazyce
Optimalisation of excavations for the Povážský Chlmec on D3
Popis výsledku anglicky
This paper is focused on the bid preparation and the construction of the Povážský Chlmec tunnel situated on the section Žilina (Strážov) – Žilina (Brodno) of the highway D3. The tunnel has two double-lane tubes of length 2 x 2,2 km, the tunnel majority is excavated using NATM with the tunnel face sequencing of top heading and bench. The tunnel was tendered using yellow FIDIC book, therefore contractor is responsible for detail technical solutions. Thus contractor Hochtief CZ utilised companies 3G Consulting Engineers a IKP for assistance with the bid preparation and during tunnel construction. The paper is focused on interpretation of site investigation and optimisation of excavation and support classes prior bid submission. Consequently optimisation of NATM excavations during tunnel construction is described. The tunnel is excavated from six faces in time of the paper preparation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Zborník príspevkov Tunely a podzemné stavby 2015
ISBN
978-80-972154-4-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
—
Název nakladatele
Slovenská tunelárska asociácia
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Žilina
Datum konání akce
11. 11. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—