Excavations of the Povazsky Chlmec highway tunnel in Slovakia
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F19%3A00337485" target="_blank" >RIV/68407700:21110/19:00337485 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.wtc2019.com/" target="_blank" >http://www.wtc2019.com/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1201/9780429424441-404" target="_blank" >10.1201/9780429424441-404</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Excavations of the Povazsky Chlmec highway tunnel in Slovakia
Popis výsledku v původním jazyce
The paper is focused on the bid preparation and the construction of the Povazsky Chlmec tunnel situated on the highway D3 in Slovakia. The tunnel has two double-lane tubes of length 2 x 2.2 km, the tunnel was excavated conventionally. The tunnel construction started in May 2014. Due to very short time schedule the excavation was allowed from 8 faces (4 faces from the central pit). The tunnel was opened for operation in December 2017. The tunnel was tendered using Yellow FIDIC Book (e.g. Design and Build contract), therefore contractor was responsible for detail technical solutions. The paper is focused on interpretation of site investigation and optimisation of excavation and support classes prior the bid submission. Consequently optimisation of conventional excavations during tunnel construction is described. In this project, contractual conditions allowed flexible and efficient tunnel construction with benefits to all project partners.
Název v anglickém jazyce
Excavations of the Povazsky Chlmec highway tunnel in Slovakia
Popis výsledku anglicky
The paper is focused on the bid preparation and the construction of the Povazsky Chlmec tunnel situated on the highway D3 in Slovakia. The tunnel has two double-lane tubes of length 2 x 2.2 km, the tunnel was excavated conventionally. The tunnel construction started in May 2014. Due to very short time schedule the excavation was allowed from 8 faces (4 faces from the central pit). The tunnel was opened for operation in December 2017. The tunnel was tendered using Yellow FIDIC Book (e.g. Design and Build contract), therefore contractor was responsible for detail technical solutions. The paper is focused on interpretation of site investigation and optimisation of excavation and support classes prior the bid submission. Consequently optimisation of conventional excavations during tunnel construction is described. In this project, contractual conditions allowed flexible and efficient tunnel construction with benefits to all project partners.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Tunnels and Underground Cities. Engineering and Innovation Meet Archaeology, Architecture and Art: Proceedings of the WTC 2019 ITA-AITES World Tunnel Congress (WTC 2019), May 3-9, 2019, Naples, Italy
ISBN
9781138388659
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
3824-3829
Název nakladatele
CRC Press
Místo vydání
London
Místo konání akce
Naples
Datum konání akce
3. 5. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—