Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Prackovice Tunnel - Prague´s Portal Modelling and Construction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F10%3A00175409" target="_blank" >RIV/68407700:21110/10:00175409 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Prackovice Tunnel - Prague´s Portal Modelling and Construction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Prackovice tunnel is located on the section of the D8 highway between towns Lovosice and Řehlovice. The tunnel has two unidirectional tubes of length 270 m and 260 m, each tube has two lanes. The tunnel was excavated in basalts and tuffs, the rock mass was significantly affected by chamber blasting which were realised in the basalt production in the quarry Prackovice in past. In 2005 a pilot adit was excavated as part of realised site investigation. The tunnel excavation was realised without significant complications in 2008 and 2009. The following paper describes some aspects of construction and modelling of Prague's portal of the tunnel, where due to higher deformations additional stabilisation measures had to be adopted.

  • Název v anglickém jazyce

    Prackovice Tunnel - Prague´s Portal Modelling and Construction

  • Popis výsledku anglicky

    The Prackovice tunnel is located on the section of the D8 highway between towns Lovosice and Řehlovice. The tunnel has two unidirectional tubes of length 270 m and 260 m, each tube has two lanes. The tunnel was excavated in basalts and tuffs, the rock mass was significantly affected by chamber blasting which were realised in the basalt production in the quarry Prackovice in past. In 2005 a pilot adit was excavated as part of realised site investigation. The tunnel excavation was realised without significant complications in 2008 and 2009. The following paper describes some aspects of construction and modelling of Prague's portal of the tunnel, where due to higher deformations additional stabilisation measures had to be adopted.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    11th International Conference Underground Construction Prague 2010 Transport and City Tunnels

  • ISBN

    978-80-254-7054-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Český tunelářský komitét ITA

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    14. 6. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku