Numerical Modelling of the Prackovice Tunnel Portal
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F12%3A00201605" target="_blank" >RIV/68407700:21110/12:00201605 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.wtc2012.com" target="_blank" >http://www.wtc2012.com</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Numerical Modelling of the Prackovice Tunnel Portal
Popis výsledku v původním jazyce
The Prackovice tunnel is located on the D8 highway section between towns Lovosice and Řehlovice. The tunnel has two unidirectional tubes 270 m and 260 m long, each tube has two lanes. The tunnel was constructed in geology with basaltic bodies together with thick tuff layers and occurrences of marlstone. From the petrological point of view, a relatively wide range of rock types was represented. The major part of the slopes at portal areas was covered with debris, the character of the debris was mostly rocky and locally even bouldery with loamy-sandy filling material. The rock mass is significantly disturbed by previous chamber blasting. In 2005 a pilot adit was realised. The tunnel excavation started from Prague's portal in 2008 and was completed in 2009. The tunnel excavation was executed without any significant problems. In December 2008 higher movement of Prague's portal was recorded which was stabilised by concrete block with inclined micropiles. The paper is focused on back analysi
Název v anglickém jazyce
Numerical Modelling of the Prackovice Tunnel Portal
Popis výsledku anglicky
The Prackovice tunnel is located on the D8 highway section between towns Lovosice and Řehlovice. The tunnel has two unidirectional tubes 270 m and 260 m long, each tube has two lanes. The tunnel was constructed in geology with basaltic bodies together with thick tuff layers and occurrences of marlstone. From the petrological point of view, a relatively wide range of rock types was represented. The major part of the slopes at portal areas was covered with debris, the character of the debris was mostly rocky and locally even bouldery with loamy-sandy filling material. The rock mass is significantly disturbed by previous chamber blasting. In 2005 a pilot adit was realised. The tunnel excavation started from Prague's portal in 2008 and was completed in 2009. The tunnel excavation was executed without any significant problems. In December 2008 higher movement of Prague's portal was recorded which was stabilised by concrete block with inclined micropiles. The paper is focused on back analysi
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01011816" target="_blank" >TA01011816: Pravděpodobnostní hodnocení vstupních parametrů horninového masivu a spolehlivostní analýza podzemních konstrukcí s využitím numerických metod</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
World Tunnel Congress 2012
ISBN
978-974-7197-78-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
400-401
Název nakladatele
Engineering Institute of Thailand (EIT)
Místo vydání
Bangkok
Místo konání akce
Bangkok
Datum konání akce
21. 5. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—