Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Stability Evaluation of the Prackovice Tunnel Portal

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F12%3A00201585" target="_blank" >RIV/68407700:21110/12:00201585 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Stability Evaluation of the Prackovice Tunnel Portal

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Prackovice tunnel is located on the D8 highway section between towns Lovosice and Řehlovice. The tunnel has two unidirectional tubes 270 m and 260 m long, each tube has two lanes. The tunnel was constructed in geology with basaltic bodies together with thick tuff layers and occurrences of marlstone. From the petrological point of view, a relatively wide range of rock types was represented. The major part of the slopes at portal areas was covered with debris, the character of the debris was mostly rocky and locally even bouldery with loamy-sandy filling material. The rock mass is significantly disturbed by previous chamber blasting. In 2005 a pilot adit was realised. The tunnel excavation started from Prague's portal in 2008 and was completed in 2009. The tunnel excavation was executed without any significant problems. In December 2008 higher movement of Prague's portal was recorded which was stabilised by concrete block with inclined micropiles. The paper is focused on back analysi

  • Název v anglickém jazyce

    Stability Evaluation of the Prackovice Tunnel Portal

  • Popis výsledku anglicky

    The Prackovice tunnel is located on the D8 highway section between towns Lovosice and Řehlovice. The tunnel has two unidirectional tubes 270 m and 260 m long, each tube has two lanes. The tunnel was constructed in geology with basaltic bodies together with thick tuff layers and occurrences of marlstone. From the petrological point of view, a relatively wide range of rock types was represented. The major part of the slopes at portal areas was covered with debris, the character of the debris was mostly rocky and locally even bouldery with loamy-sandy filling material. The rock mass is significantly disturbed by previous chamber blasting. In 2005 a pilot adit was realised. The tunnel excavation started from Prague's portal in 2008 and was completed in 2009. The tunnel excavation was executed without any significant problems. In December 2008 higher movement of Prague's portal was recorded which was stabilised by concrete block with inclined micropiles. The paper is focused on back analysi

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA01011816" target="_blank" >TA01011816: Pravděpodobnostní hodnocení vstupních parametrů horninového masivu a spolehlivostní analýza podzemních konstrukcí s využitím numerických metod</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    1st Eastern European Tunneling Conference

  • ISBN

    978-963-89638-0-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    OOK-Press Ltd.

  • Místo vydání

    Veszprém

  • Místo konání akce

    Budapest

  • Datum konání akce

    18. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku