Havárie tunelu Jablunkov z pohledu vlivu změn vlastností horninového prostředí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F10%3A86077474" target="_blank" >RIV/61989100:27120/10:86077474 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Havárie tunelu Jablunkov z pohledu vlivu změn vlastností horninového prostředí
Popis výsledku v původním jazyce
Jablůnkovské železniční tunely se nacházejí v Jablunkovském průsmyku v blízkosti Slovenských hranic. Toto místo je velmi důležité pro spojení obou regionů. Pro překonání průsmyku byly vybudovány dva jednokolejné tunely. Jejich životnost je prakticky překročena a proto bylo potřeba řešit stávající situaci. V rámci modernizace železniční tratě bylo přistoupeno k přebudování stávajícího jednokolejného tunelu na nový moderní dvoukolejný tunel. Během ražby došlo ke kolasu primárního ostění.V příspěvku byl řešen vliv změn v horninovém masívu na únosnost ostění tunelu. Pro řešení byly používané prostorové i plošné modely.
Název v anglickém jazyce
Jablunkov tunnel accidents from the perspective of the impact of changes in properties of the rock enviroment
Popis výsledku anglicky
Jablunkov tunnel is located at the newly renovated track through Jablunkov Pass in Czech republics near Slovak border. The original tunnel was built in 1870. The second tunnel was opened in 1917. When construction was used a English modified method of excavation. During the 2nd World War were tunnels damaged. Motion reconstruction allows resetting of the original single-track tunnel to a new modern two track tunnel. Geological conditions were very difficult and the state of both tunnels is unsatisfactory. One of the single-track tunnel was extended about 6 m. The total width of the tunnel is 12,6 m. The tunnel length is 600 m. The excavation carried out in accordance with NATM excavation method. Profile was divided into top heading and bench. During the excavation of bench primary lining collapse. The main cause was a marked change in rock mass properties. The article is mainly dedicated to modeling the effects of changes in rock mass.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Zakládání staveb, foundations - grundbau 2010
ISBN
978-80-86604-51-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
SEKURKON
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
8. 11. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—