Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Havárie tunelu Jablunkov z pohledu vlivu změn vlastností horninového prostředí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F10%3A86077474" target="_blank" >RIV/61989100:27120/10:86077474 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Havárie tunelu Jablunkov z pohledu vlivu změn vlastností horninového prostředí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jablůnkovské železniční tunely se nacházejí v Jablunkovském průsmyku v blízkosti Slovenských hranic. Toto místo je velmi důležité pro spojení obou regionů. Pro překonání průsmyku byly vybudovány dva jednokolejné tunely. Jejich životnost je prakticky překročena a proto bylo potřeba řešit stávající situaci. V rámci modernizace železniční tratě bylo přistoupeno k přebudování stávajícího jednokolejného tunelu na nový moderní dvoukolejný tunel. Během ražby došlo ke kolasu primárního ostění.V příspěvku byl řešen vliv změn v horninovém masívu na únosnost ostění tunelu. Pro řešení byly používané prostorové i plošné modely.

  • Název v anglickém jazyce

    Jablunkov tunnel accidents from the perspective of the impact of changes in properties of the rock enviroment

  • Popis výsledku anglicky

    Jablunkov tunnel is located at the newly renovated track through Jablunkov Pass in Czech republics near Slovak border. The original tunnel was built in 1870. The second tunnel was opened in 1917. When construction was used a English modified method of excavation. During the 2nd World War were tunnels damaged. Motion reconstruction allows resetting of the original single-track tunnel to a new modern two track tunnel. Geological conditions were very difficult and the state of both tunnels is unsatisfactory. One of the single-track tunnel was extended about 6 m. The total width of the tunnel is 12,6 m. The tunnel length is 600 m. The excavation carried out in accordance with NATM excavation method. Profile was divided into top heading and bench. During the excavation of bench primary lining collapse. The main cause was a marked change in rock mass properties. The article is mainly dedicated to modeling the effects of changes in rock mass.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Zakládání staveb, foundations - grundbau 2010

  • ISBN

    978-80-86604-51-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    SEKURKON

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    8. 11. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku