Operation of Intelligent Transportation Systems of the City Ostrava in Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F13%3A86087759" target="_blank" >RIV/61989100:27120/13:86087759 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5593/SGEM2013/BB2.V1/S07.024" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5593/SGEM2013/BB2.V1/S07.024</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5593/SGEM2013/BB2.V1/S07.024" target="_blank" >10.5593/SGEM2013/BB2.V1/S07.024</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Operation of Intelligent Transportation Systems of the City Ostrava in Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
A characteristic feature of the transport development is the continuous growth in the number of motor vehicles on urban roads and increasing exigencies on the transport of passengers and goods. Growth of traffic volume necessarily entails the increase ofnegative impacts on the environment, number of conflict situations, as well as reduces the attractiveness of the city and inhibits its economic development. Valuable city areas and the obligation to preserve the character of towns or quarters prohibit the application of extensive development of urban traffic facilities. From this perspective it is necessary to make use of the possibilities offered by Intelligent Transport System (ITS - hereafter) with minimum surface requirements. Setting up of the necessary structure (architecture) will allow build traffic management systems with conceptual interconnections of individual subsystems. Achieving the objectives of transport policy must be clear and acceptable for current and future politi
Název v anglickém jazyce
Operation of Intelligent Transportation Systems of the City Ostrava in Czech Republic
Popis výsledku anglicky
A characteristic feature of the transport development is the continuous growth in the number of motor vehicles on urban roads and increasing exigencies on the transport of passengers and goods. Growth of traffic volume necessarily entails the increase ofnegative impacts on the environment, number of conflict situations, as well as reduces the attractiveness of the city and inhibits its economic development. Valuable city areas and the obligation to preserve the character of towns or quarters prohibit the application of extensive development of urban traffic facilities. From this perspective it is necessary to make use of the possibilities offered by Intelligent Transport System (ITS - hereafter) with minimum surface requirements. Setting up of the necessary structure (architecture) will allow build traffic management systems with conceptual interconnections of individual subsystems. Achieving the objectives of transport policy must be clear and acceptable for current and future politi
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.09.0150" target="_blank" >EE2.3.09.0150: Zvýšení vědeckovýzkumného potenciálu pracovníků a studentů technických vysokých škol v oblasti dopravy a nových dopravních technologií</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
SGEM 2013 : 13th international multidisciplinary scientific geoconference : GeoConference on Informatics, Geoinformatics and Remote Sensing : 16-22, June, 2013, Albena, Bulgaria : conference proceedings. [Book 2]. Volume I
ISBN
978-954-91818-9-0
ISSN
1314-2704
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
183-190
Název nakladatele
STEF92 Technology Ltd.
Místo vydání
Sofia
Místo konání akce
Albena
Datum konání akce
16. 6. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—