Experimental Testing of the Weathering Steel Road Bridge in Ostrava
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F14%3A86087353" target="_blank" >RIV/61989100:27120/14:86087353 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMR.849.228" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMR.849.228</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMR.849.228" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/AMR.849.228</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Experimental Testing of the Weathering Steel Road Bridge in Ostrava
Popis výsledku v původním jazyce
Weathering structural steel has been used for various outdoor load-carrying structures (even without anti-corrosion surface protection) in the world as well as in the Czech Republic for about 45 years. Load-carrying structures are designed for service life of as many as 100 years and the weathering steel can be used as a standard structural material without any corrosion protection. The weathering steel is able to create a protective patina layer on the surface in favourable environment; it means suitable atmospheric and structural conditions. A lot of constructions built from the weathering steel in the Czech Republic have been assessed and inspected in last few years. This paper describes the new developed method for experimental measuring of real corrosion losses on typical surfaces of bridges.
Název v anglickém jazyce
Experimental Testing of the Weathering Steel Road Bridge in Ostrava
Popis výsledku anglicky
Weathering structural steel has been used for various outdoor load-carrying structures (even without anti-corrosion surface protection) in the world as well as in the Czech Republic for about 45 years. Load-carrying structures are designed for service life of as many as 100 years and the weathering steel can be used as a standard structural material without any corrosion protection. The weathering steel is able to create a protective patina layer on the surface in favourable environment; it means suitable atmospheric and structural conditions. A lot of constructions built from the weathering steel in the Czech Republic have been assessed and inspected in last few years. This paper describes the new developed method for experimental measuring of real corrosion losses on typical surfaces of bridges.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP13-16124P" target="_blank" >GP13-16124P: Výzkum vývoje ochranné vrstvy patiny na konstrukcích navržených z patinující oceli</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Advanced Materials Research. Volume 849
ISBN
978-3-03785-925-4
ISSN
1022-6680
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
228-233
Název nakladatele
Trans Tech Publications
Místo vydání
Durnten-Zurich
Místo konání akce
Singapur
Datum konání akce
11. 10. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—