Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Model analysis of the dynamic effects of railway traffic, depending on the selected determining factors

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F15%3A86095676" target="_blank" >RIV/61989100:27120/15:86095676 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/SGEM2015/B12/S2.062" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5593/SGEM2015/B12/S2.062</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/SGEM2015/B12/S2.062" target="_blank" >10.5593/SGEM2015/B12/S2.062</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Model analysis of the dynamic effects of railway traffic, depending on the selected determining factors

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is focused on the analysis of dynamic effects of rail transport on the response of the railway base and embankment assuming the underground damping barriers. The dynamic analysis is based on numerical models using MIDAS GTS software. The paperpresents the damping impact of two types of underground barriers (walls), which are located in different distance from dynamic load source and in material of barrier (concrete or gravel material). Contribution will present both the results of the maximumoscillation velocities and attenuation curves corresponding to the soil for assuming factors. In the end conclusions, focused on the qualitative and quantitative aspects of barriers impacts, have been formulated. The model analysis documented the positive effect of applied barrier resulted into the decrease of oscillation velocity. The higher effect was observed assuming concrete barrier - the maximum oscillation velocity is reduced by 20 % comparing with the situation without barrier.

  • Název v anglickém jazyce

    Model analysis of the dynamic effects of railway traffic, depending on the selected determining factors

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is focused on the analysis of dynamic effects of rail transport on the response of the railway base and embankment assuming the underground damping barriers. The dynamic analysis is based on numerical models using MIDAS GTS software. The paperpresents the damping impact of two types of underground barriers (walls), which are located in different distance from dynamic load source and in material of barrier (concrete or gravel material). Contribution will present both the results of the maximumoscillation velocities and attenuation curves corresponding to the soil for assuming factors. In the end conclusions, focused on the qualitative and quantitative aspects of barriers impacts, have been formulated. The model analysis documented the positive effect of applied barrier resulted into the decrease of oscillation velocity. The higher effect was observed assuming concrete barrier - the maximum oscillation velocity is reduced by 20 % comparing with the situation without barrier.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SGEM 2015 : 15th international multidisciplinary scientific geoconference : conference proceedings : 18-24 June, 2015, Albena, Bulgaria. Science and Technologies in Geology, Exploration and Mining. Volume II

  • ISBN

    978-619-7105-32-2

  • ISSN

    1314-2704

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    465-470

  • Název nakladatele

    STEF92 Technology Ltd.

  • Místo vydání

    Sofia

  • Místo konání akce

    Albena

  • Datum konání akce

    18. 6. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku