The Response of a Removable Noise Damping Wall to the Impact of Motorcar
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F10%3APU90741" target="_blank" >RIV/00216305:26110/10:PU90741 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Response of a Removable Noise Damping Wall to the Impact of Motorcar
Popis výsledku v původním jazyce
In the frame of activities carried out in order to increase the safety of the road traffic, properly designed protective barriers are installed. Sometimes a complex structural system is used, comprising reinforced concrete protective barriers with steelcolumns provided with grooves to which noise damping panels are inserted. The presented paper deals with the analysis of dynamic responses of such noise damping wall to actions of wind as well as to the impact of a vehicle. The response to the vehicle impact has been analyzed using a specially elaborated complex computational model, comprising both the nonlinear model of the damping wall and the detailed model of the vehicle (in accordance with EN-1317). The performed analyses correspond to technical regulations TP 159 of ministry of transport of the Czech Republic as well as to valid design standards. Fulfilling certain specified criteria, the computer analysis substitutes the actual impact test of the vehicle into the protective barri
Název v anglickém jazyce
The Response of a Removable Noise Damping Wall to the Impact of Motorcar
Popis výsledku anglicky
In the frame of activities carried out in order to increase the safety of the road traffic, properly designed protective barriers are installed. Sometimes a complex structural system is used, comprising reinforced concrete protective barriers with steelcolumns provided with grooves to which noise damping panels are inserted. The presented paper deals with the analysis of dynamic responses of such noise damping wall to actions of wind as well as to the impact of a vehicle. The response to the vehicle impact has been analyzed using a specially elaborated complex computational model, comprising both the nonlinear model of the damping wall and the detailed model of the vehicle (in accordance with EN-1317). The performed analyses correspond to technical regulations TP 159 of ministry of transport of the Czech Republic as well as to valid design standards. Fulfilling certain specified criteria, the computer analysis substitutes the actual impact test of the vehicle into the protective barri
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ANSYS Conference and 28. CADFEM Users
ISBN
3-937523-07-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Aachen, Německo
Místo konání akce
Aachen
Datum konání akce
3. 11. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—