Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Response of a Removable Noise Damping Wall to the Impact of Motorcar

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F10%3APU90741" target="_blank" >RIV/00216305:26110/10:PU90741 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Response of a Removable Noise Damping Wall to the Impact of Motorcar

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the frame of activities carried out in order to increase the safety of the road traffic, properly designed protective barriers are installed. Sometimes a complex structural system is used, comprising reinforced concrete protective barriers with steelcolumns provided with grooves to which noise damping panels are inserted. The presented paper deals with the analysis of dynamic responses of such noise damping wall to actions of wind as well as to the impact of a vehicle. The response to the vehicle impact has been analyzed using a specially elaborated complex computational model, comprising both the nonlinear model of the damping wall and the detailed model of the vehicle (in accordance with EN-1317). The performed analyses correspond to technical regulations TP 159 of ministry of transport of the Czech Republic as well as to valid design standards. Fulfilling certain specified criteria, the computer analysis substitutes the actual impact test of the vehicle into the protective barri

  • Název v anglickém jazyce

    The Response of a Removable Noise Damping Wall to the Impact of Motorcar

  • Popis výsledku anglicky

    In the frame of activities carried out in order to increase the safety of the road traffic, properly designed protective barriers are installed. Sometimes a complex structural system is used, comprising reinforced concrete protective barriers with steelcolumns provided with grooves to which noise damping panels are inserted. The presented paper deals with the analysis of dynamic responses of such noise damping wall to actions of wind as well as to the impact of a vehicle. The response to the vehicle impact has been analyzed using a specially elaborated complex computational model, comprising both the nonlinear model of the damping wall and the detailed model of the vehicle (in accordance with EN-1317). The performed analyses correspond to technical regulations TP 159 of ministry of transport of the Czech Republic as well as to valid design standards. Fulfilling certain specified criteria, the computer analysis substitutes the actual impact test of the vehicle into the protective barri

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ANSYS Conference and 28. CADFEM Users

  • ISBN

    3-937523-07-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Aachen, Německo

  • Místo konání akce

    Aachen

  • Datum konání akce

    3. 11. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku