Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Numerical Analysis of Concrete crash barriers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F12%3APU102090" target="_blank" >RIV/00216305:26110/12:PU102090 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Numerical Analysis of Concrete crash barriers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Reinforced concrete crash barriers used in road traffic must meet a number of criteria. Crash barriers are laid lengthwise, one behind another, and joined using specially designed steel locks. While developing BSV reinforced concrete crash barriers (typeŽPSV), experiments and calculations aimed to optimize the shape of a newly designed lock and the reinforcement quantity and distribution in a crash barrier were carried out. The tension carrying capacity of two parallelly joined locks was solved experimentally. Based on the performed experiments, adjustments of nonlinear properties of steel were performed in the calculations. The obtained results served as a basis to optimize the lock design using a computational model that takes into account the plastic behaviour of steel and the influence of the surrounding concrete. The response to the vehicle impact has been analyzed using a specially elaborated complex computational model, comprising both the nonlinear model of the damping wall or

  • Název v anglickém jazyce

    Numerical Analysis of Concrete crash barriers

  • Popis výsledku anglicky

    Reinforced concrete crash barriers used in road traffic must meet a number of criteria. Crash barriers are laid lengthwise, one behind another, and joined using specially designed steel locks. While developing BSV reinforced concrete crash barriers (typeŽPSV), experiments and calculations aimed to optimize the shape of a newly designed lock and the reinforcement quantity and distribution in a crash barrier were carried out. The tension carrying capacity of two parallelly joined locks was solved experimentally. Based on the performed experiments, adjustments of nonlinear properties of steel were performed in the calculations. The obtained results served as a basis to optimize the lock design using a computational model that takes into account the plastic behaviour of steel and the influence of the surrounding concrete. The response to the vehicle impact has been analyzed using a specially elaborated complex computational model, comprising both the nonlinear model of the damping wall or

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP104%2F11%2F0703" target="_blank" >GAP104/11/0703: Použití progresivních materiálů u cyklicky namáhaných konstrukcí</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    An international Journal of Science, Engineering and Technology World Academy of Science Engineering and Technology

  • ISSN

    2010-376X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2012

  • Číslo periodika v rámci svazku

    70

  • Stát vydavatele periodika

    ID - Indonéská republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    1039-1042

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus