Test and Analysis of Reinforced Concrete Crash Barrier Lock
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F11%3APU97269" target="_blank" >RIV/00216305:26110/11:PU97269 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Test and Analysis of Reinforced Concrete Crash Barrier Lock
Popis výsledku v původním jazyce
Reinforced concrete crash barriers used in road traffic must meet a number of criteria. Crash barriers are laid lengthwise, one behind another, and joined using specially designed steel locks. While developing BSV reinforced concrete crash barriers (typeŽPSV), experiments and calculations aimed to optimize the shape of a newly designed lock and the reinforcement quantity and distribution in a crash barrier were carried out. The tension carrying capacity of two parallelly joined locks was solved experimentally. Based on the performed experiments, adjustments of nonlinear properties of steel were performed in the calculations. The obtained results served as a basis to optimize the lock design using a computational model that takes into account the plastic behaviour of steel and the influence of the surrounding concrete.
Název v anglickém jazyce
Test and Analysis of Reinforced Concrete Crash Barrier Lock
Popis výsledku anglicky
Reinforced concrete crash barriers used in road traffic must meet a number of criteria. Crash barriers are laid lengthwise, one behind another, and joined using specially designed steel locks. While developing BSV reinforced concrete crash barriers (typeŽPSV), experiments and calculations aimed to optimize the shape of a newly designed lock and the reinforcement quantity and distribution in a crash barrier were carried out. The tension carrying capacity of two parallelly joined locks was solved experimentally. Based on the performed experiments, adjustments of nonlinear properties of steel were performed in the calculations. The obtained results served as a basis to optimize the lock design using a computational model that takes into account the plastic behaviour of steel and the influence of the surrounding concrete.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ANSYS CONFERENCE 29.CADFEM USERŚ MEETING 2011
ISBN
3-937523-08-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1-6
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Stuttgart
Místo konání akce
Stuttgart
Datum konání akce
19. 10. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—