Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Test and Analysis of Reinforced Concrete Crash Barrier Lock

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F11%3APU97269" target="_blank" >RIV/00216305:26110/11:PU97269 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Test and Analysis of Reinforced Concrete Crash Barrier Lock

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Reinforced concrete crash barriers used in road traffic must meet a number of criteria. Crash barriers are laid lengthwise, one behind another, and joined using specially designed steel locks. While developing BSV reinforced concrete crash barriers (typeŽPSV), experiments and calculations aimed to optimize the shape of a newly designed lock and the reinforcement quantity and distribution in a crash barrier were carried out. The tension carrying capacity of two parallelly joined locks was solved experimentally. Based on the performed experiments, adjustments of nonlinear properties of steel were performed in the calculations. The obtained results served as a basis to optimize the lock design using a computational model that takes into account the plastic behaviour of steel and the influence of the surrounding concrete.

  • Název v anglickém jazyce

    Test and Analysis of Reinforced Concrete Crash Barrier Lock

  • Popis výsledku anglicky

    Reinforced concrete crash barriers used in road traffic must meet a number of criteria. Crash barriers are laid lengthwise, one behind another, and joined using specially designed steel locks. While developing BSV reinforced concrete crash barriers (typeŽPSV), experiments and calculations aimed to optimize the shape of a newly designed lock and the reinforcement quantity and distribution in a crash barrier were carried out. The tension carrying capacity of two parallelly joined locks was solved experimentally. Based on the performed experiments, adjustments of nonlinear properties of steel were performed in the calculations. The obtained results served as a basis to optimize the lock design using a computational model that takes into account the plastic behaviour of steel and the influence of the surrounding concrete.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ANSYS CONFERENCE 29.CADFEM USERŚ MEETING 2011

  • ISBN

    3-937523-08-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1-6

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Stuttgart

  • Místo konání akce

    Stuttgart

  • Datum konání akce

    19. 10. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku