Development of mobile road barrier made of ultra-high-performance fibre-reinforced concrete
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F20%3A00341153" target="_blank" >RIV/68407700:21110/20:00341153 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21260/20:00341153
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1016/j.matpr.2020.04.182" target="_blank" >https://doi.org/10.1016/j.matpr.2020.04.182</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.matpr.2020.04.182" target="_blank" >10.1016/j.matpr.2020.04.182</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Development of mobile road barrier made of ultra-high-performance fibre-reinforced concrete
Popis výsledku v původním jazyce
Research presented in this paper is aimed to investigate the possibility of using a mobile concrete barrier based on a design of the Czech Hedgehog, which was a steel barrier developed before the Second World War to stop slow-moving armoured vehicles. The design is revisited using an ultra-high-performance fibre-reinforced concrete (UHPFRC) with additional steel reinforcement bars. Crash test experiments are conducted using an ordinary road vehicle moving at 48 km/h (30 mph). Final barrier design is capable of stopping the vehicle, although at least two rows of barriers were needed.
Název v anglickém jazyce
Development of mobile road barrier made of ultra-high-performance fibre-reinforced concrete
Popis výsledku anglicky
Research presented in this paper is aimed to investigate the possibility of using a mobile concrete barrier based on a design of the Czech Hedgehog, which was a steel barrier developed before the Second World War to stop slow-moving armoured vehicles. The design is revisited using an ultra-high-performance fibre-reinforced concrete (UHPFRC) with additional steel reinforcement bars. Crash test experiments are conducted using an ordinary road vehicle moving at 48 km/h (30 mph). Final barrier design is capable of stopping the vehicle, although at least two rows of barriers were needed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TG02010033" target="_blank" >TG02010033: InovaFOND</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Materials Today: Proceedings
ISBN
—
ISSN
2214-7853
e-ISSN
2214-7853
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
162-167
Název nakladatele
Elsevier B.V.
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Plzeň
Datum konání akce
24. 9. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000587965400019