Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mobile anti-vehicle barrier made of high-performance fibre-reinforced concrete

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F21%3A00347883" target="_blank" >RIV/68407700:21110/21:00347883 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21260/21:00347883

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1177/1369433221997728" target="_blank" >https://doi.org/10.1177/1369433221997728</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/1369433221997728" target="_blank" >10.1177/1369433221997728</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mobile anti-vehicle barrier made of high-performance fibre-reinforced concrete

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article presents a mobile anti-vehicle barrier created from a high-performance fibre-reinforced concrete, which resembles a historical design of the Czech Hedgehog barrier. The performance of this design when subjected to a moderate velocity vehicle impact was evaluated. A preliminary crash test provided basic data to perform an optimisation of the design using numerical simulations conducted in LS-DYNA. Several key observations were made regarding the crucial role of the barrier-surface interactions and overall barrier behaviour. Based on the simulations, improved geometry of the barrier was proposed and subjected to more full-scale crash tests with various barrier placements. The improved barrier design was able to stop an ordinary road vehicle weighing 1300 kg moving with a velocity of 48 km/h while retaining beneficial characteristics, most importantly low weight.

  • Název v anglickém jazyce

    Mobile anti-vehicle barrier made of high-performance fibre-reinforced concrete

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents a mobile anti-vehicle barrier created from a high-performance fibre-reinforced concrete, which resembles a historical design of the Czech Hedgehog barrier. The performance of this design when subjected to a moderate velocity vehicle impact was evaluated. A preliminary crash test provided basic data to perform an optimisation of the design using numerical simulations conducted in LS-DYNA. Several key observations were made regarding the crucial role of the barrier-surface interactions and overall barrier behaviour. Based on the simulations, improved geometry of the barrier was proposed and subjected to more full-scale crash tests with various barrier placements. The improved barrier design was able to stop an ordinary road vehicle weighing 1300 kg moving with a velocity of 48 km/h while retaining beneficial characteristics, most importantly low weight.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TG02010033" target="_blank" >TG02010033: InovaFOND</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Advances in Structural Engineering

  • ISSN

    1369-4332

  • e-ISSN

    2048-4011

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    11

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000673115600001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85102317489