Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Numerical simulation of crash test for bridge safety barrier

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00219688" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00219688 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Numerical simulation of crash test for bridge safety barrier

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The first part of this work deals with the creation of FE model, which the newly-designed safety barrier was used in, and focuses on application of an experimental modal analysis (EMA). After performing the EMA, the FE model is validated by comparing measured modal frequencies with calculated ones. Verification process was tested on steel bridge crash barriers. Therefore only steel crash barriers are discussed below. The second part describes processes that lead to the performance of non-linear dynamicimpact simulation on previously validated model. Dynamic impact simulation has been performed by using LS-DYNA explicit solver. Issues such as ensuring vehicle stability during impact and redirection, problem of proper accounting of friction effect and monitoring energy dissipation in whole system are described in this article.

  • Název v anglickém jazyce

    Numerical simulation of crash test for bridge safety barrier

  • Popis výsledku anglicky

    The first part of this work deals with the creation of FE model, which the newly-designed safety barrier was used in, and focuses on application of an experimental modal analysis (EMA). After performing the EMA, the FE model is validated by comparing measured modal frequencies with calculated ones. Verification process was tested on steel bridge crash barriers. Therefore only steel crash barriers are discussed below. The second part describes processes that lead to the performance of non-linear dynamicimpact simulation on previously validated model. Dynamic impact simulation has been performed by using LS-DYNA explicit solver. Issues such as ensuring vehicle stability during impact and redirection, problem of proper accounting of friction effect and monitoring energy dissipation in whole system are described in this article.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Eurosteel 2014

  • ISBN

    978-92-9147-121-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    713-714

  • Název nakladatele

    ECCS European Convention for Constructional Steelwork

  • Místo vydání

    Brussels

  • Místo konání akce

    Neapol

  • Datum konání akce

    10. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku