Numerical simulation of crash test for bridge safety barrier
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00219688" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00219688 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Numerical simulation of crash test for bridge safety barrier
Popis výsledku v původním jazyce
The first part of this work deals with the creation of FE model, which the newly-designed safety barrier was used in, and focuses on application of an experimental modal analysis (EMA). After performing the EMA, the FE model is validated by comparing measured modal frequencies with calculated ones. Verification process was tested on steel bridge crash barriers. Therefore only steel crash barriers are discussed below. The second part describes processes that lead to the performance of non-linear dynamicimpact simulation on previously validated model. Dynamic impact simulation has been performed by using LS-DYNA explicit solver. Issues such as ensuring vehicle stability during impact and redirection, problem of proper accounting of friction effect and monitoring energy dissipation in whole system are described in this article.
Název v anglickém jazyce
Numerical simulation of crash test for bridge safety barrier
Popis výsledku anglicky
The first part of this work deals with the creation of FE model, which the newly-designed safety barrier was used in, and focuses on application of an experimental modal analysis (EMA). After performing the EMA, the FE model is validated by comparing measured modal frequencies with calculated ones. Verification process was tested on steel bridge crash barriers. Therefore only steel crash barriers are discussed below. The second part describes processes that lead to the performance of non-linear dynamicimpact simulation on previously validated model. Dynamic impact simulation has been performed by using LS-DYNA explicit solver. Issues such as ensuring vehicle stability during impact and redirection, problem of proper accounting of friction effect and monitoring energy dissipation in whole system are described in this article.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Eurosteel 2014
ISBN
978-92-9147-121-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
713-714
Název nakladatele
ECCS European Convention for Constructional Steelwork
Místo vydání
Brussels
Místo konání akce
Neapol
Datum konání akce
10. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—