Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

FEA Simulation and Probability Approach of the Road Barrier Crash Tests

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F18%3A00325523" target="_blank" >RIV/68407700:21610/18:00325523 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.phdsymp2018.eu/dwn/Proceedings%20of%20the%2012th%20fib%20PhD%20Symposium.pdf" target="_blank" >http://www.phdsymp2018.eu/dwn/Proceedings%20of%20the%2012th%20fib%20PhD%20Symposium.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    FEA Simulation and Probability Approach of the Road Barrier Crash Tests

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The design and verification of the new types of road safety barriers suffers from several deficiencies including a lack of prescriptive models for impact forces caused by various types of road vehicles. When designing the load-bearing members of barriers, alternative procedures for accidental actions,including dynamic ones, non-linear and probabilistic approaches are applied. Detailed analysis of the crash behaviour of road restraint system is based on non-linear dynamic finite element simulations using vehicle models. Modelling process is validated with the real tests in collaboration with the testing laboratory TÜV SÜD GmbH in Memmingen. Main project aim is to develop accurate methodology that would replace the real crash tests into traffic barriers with numerical simulations and reliability methods. In spite of improvement of CAE engineering and numerical simulations methods, the certification and homologation based only on numerical methods is not anticipated in a near future. Main aim is to reduce number of the physical tests and substitute them with simulations. Such an approach would significantly reduce costs for any road safety system development with only one physical homologation test.

  • Název v anglickém jazyce

    FEA Simulation and Probability Approach of the Road Barrier Crash Tests

  • Popis výsledku anglicky

    The design and verification of the new types of road safety barriers suffers from several deficiencies including a lack of prescriptive models for impact forces caused by various types of road vehicles. When designing the load-bearing members of barriers, alternative procedures for accidental actions,including dynamic ones, non-linear and probabilistic approaches are applied. Detailed analysis of the crash behaviour of road restraint system is based on non-linear dynamic finite element simulations using vehicle models. Modelling process is validated with the real tests in collaboration with the testing laboratory TÜV SÜD GmbH in Memmingen. Main project aim is to develop accurate methodology that would replace the real crash tests into traffic barriers with numerical simulations and reliability methods. In spite of improvement of CAE engineering and numerical simulations methods, the certification and homologation based only on numerical methods is not anticipated in a near future. Main aim is to reduce number of the physical tests and substitute them with simulations. Such an approach would significantly reduce costs for any road safety system development with only one physical homologation test.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FV20585" target="_blank" >FV20585: Operativní metody monitorování, predikce životnosti mostů a zajištění bezpečných mostů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 12th International fib PhD Symposium in Civil Engineering

  • ISBN

    978-80-01-06401-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    493-501

  • Název nakladatele

    ČVUT v Praze, Fakulta stavební

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    29. 8. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku