Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dynamic load due to the tram in urban area

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F17%3A10237240" target="_blank" >RIV/61989100:27120/17:10237240 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgem2017/12/S02.035" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5593/sgem2017/12/S02.035</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgem2017/12/S02.035" target="_blank" >10.5593/sgem2017/12/S02.035</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dynamic load due to the tram in urban area

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vehicular traffic in major cities is the prevailing means of personal transport today. Nonetheless urban public transport has become more important. Its main advantage is the number of simultaneously transported people. This not only reduces the amount of greenhouse gases emitted, but also puts fewer passenger cars on the roads. The use of public transport is thus ecological and improves the flow of traffic in major cities. Metropolises today utilize comprehensive urban transport systems which combine metro, trams, trolleybuses and buses. In smaller cities, where the cost of building a subway is uneconomical, the main means of transport become trams. Ostrava is also an example of such a city. The tram, as each rail vehicle, generates vibrations in the surrounding rock mass that are significantly larger than those due to the passage of motor vehicles. This article deals with the seismic measurement and analysis of vibrations from passing trams across the city with different geological structure of the subsoil and dynamic influence of the tram on the surrounding buildings. The results are presented in the attenuation curves form of different geological structure and frequency spectrums as well.

  • Název v anglickém jazyce

    Dynamic load due to the tram in urban area

  • Popis výsledku anglicky

    Vehicular traffic in major cities is the prevailing means of personal transport today. Nonetheless urban public transport has become more important. Its main advantage is the number of simultaneously transported people. This not only reduces the amount of greenhouse gases emitted, but also puts fewer passenger cars on the roads. The use of public transport is thus ecological and improves the flow of traffic in major cities. Metropolises today utilize comprehensive urban transport systems which combine metro, trams, trolleybuses and buses. In smaller cities, where the cost of building a subway is uneconomical, the main means of transport become trams. Ostrava is also an example of such a city. The tram, as each rail vehicle, generates vibrations in the surrounding rock mass that are significantly larger than those due to the passage of motor vehicles. This article deals with the seismic measurement and analysis of vibrations from passing trams across the city with different geological structure of the subsoil and dynamic influence of the tram on the surrounding buildings. The results are presented in the attenuation curves form of different geological structure and frequency spectrums as well.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SGEM 2017 : proceedings of the 17th international multidisciplinary scientific geoconference, Issue 12 : June 29 – July 5, 2017, Albena, Bulgaria

  • ISBN

    978-619-7105-99-5

  • ISSN

    1314-2704

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    271-278

  • Název nakladatele

    STEF92 Technology Ltd.

  • Místo vydání

    Sofia

  • Místo konání akce

    Albena

  • Datum konání akce

    29. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku